Gothic2 végigjátszása befejezés

2008.04.20

Küldetés: Isgaroth problémája (Kolostor - Tanonc)

Beszélj Sergio-val, a lovaggal, a szentélyben, és mondd neki, hogy a könyvtárba szeretnél bejutni. Ha ezt nem tudod mondani valamiért, akkor csináld meg előtte az 'Egy ima a lovagokért' küldetést. Sergio elmondja, hogy Isgaroth-nak segítségre van szüksége, és ő ment volna segíteni, de mehetsz te is, és akkor hamarabb bejuthatsz a könyvtárba. Menj Isgaroth-hoz, és mondd, hogy Sergio küldött. Elmondja, hogy problémája van egy fekete farkassal, aki itt ütött tanyát a szentélye közelében. Indulj el a Taverna felé vezető úton, öld meg a fekete farkast, majd jelentsd ezt Isgaroth-nak.

Küldetés: Egy látogatás a városba (Kolostor - Tanonc)

Szintén a könyvtárban beszélj Karrassal, és kérdezd meg, van-e valami munkája számodra. Elküld a városba, hogy vegyél Ignaztól három tekercset. Kapsz 150 aranyat, bár a három tekercs 300-ba kerül. Ha megvetted őket (Ignaz csak 'Felejtés' tekercseket árul), vidd vissza Karrasnak, és kapsz jutalmul néhány tekercset.

Küldetés: A Tűz Próbája (Kolostor - Tanonc)

Amint bejutsz a könyvtárba, a jobb hátsó sarokban találsz egy könyvállványt, olvasd el rajta a könyvet. A könyv a Tűz Próbájáról szól, elolvasásával megkapod a küldetést. Beszélj Parlannal, aki azt mondja, hogy ha tényleg le akarod tenni a próbát, akkor Pyrokarral kell beszélned. Rajta, menj be a templomba, és beszélj a varázslók vezetőjével (Ha nem tudsz vele a Tűz Próbájáról beszélni, akkor előbb kérdezz meg minden mást, utána már ott lesz az opció). A tanács mindhárom tagja egy-egy küldetést ad, beszélj mindhármukkal, majd csináld meg az alábbi küldetéseket:

- A hívő ösvénye

- A tűz rúnája

- Az élő szikla

Ha megvannak a küldetések, beszélj Pyrokarral, hogy csatlakozhass a Tűzmágusokhoz. Miután csatlakoztál, lehet egy kívánságod, amit a mágusok teljesítenek: ezzel megoldhatod az alábbi három küldetés egyikét (de csak az egyiket):

- Opolos és a könyvtár

- Babo és a növénykert

- Dyrian vétke

Küldetés: A hívő ösvénye (Kolostor - Tanonc)

Ez Pyrokar küldetése. Meg kell találnod egy titkos barlangot, és onnan megszerezni valamit. Indulj el a Taverna felé vezető úton (ez az egyetlen út kifelé a Kolostorból). Az első elágazásnál menj balra (a tábla szerint 'A Nagygazda' felé). A fogadó előtt menj el, és a következő elágazásnál megint balra fordulj (szintén 'A Nagygazda' felé). Szinte azonnal egy újabb elágazáshoz érsz, itt a bal oldali út nincs kitáblázva, erre kell menned. Ez az út elég hosszan nem ágazik el. Először összefutsz Ignarazzal, majd egy erdőn keresztül egy folyópartra vezet az út. Ahol az út elkanyarodik a folyótól, légy résen. A dombon felmászva az első kanyarnál megtalálod a mágikus gólemet, akit 'Az élő szikla' küldetésben kell megölnöd (az út jobb oldalán, két sziklafal és egy csoport fa között van). Ezután az út egy hídon vezet át, a túloldalon pedig Ulffal találkozol. Ulf mögött lesz egy leágazás jobbra, a piramishoz, ezt hagyd figyelmen kívül, menj tovább egyenesen az úton (Ulf egyébként elkezd követni). Egy újabb domb, majd egy újabb erdő után az út egy tópatron 'végre' elágazik. Fordulj jobbra, és kövesd a tópartot (ha van TP-d, és még nem tetted meg, akkor megtanulhatod Grimbaldtól az ollók kinyerését, ehhez nézz el ennél az elágazásnál egy kicsit balra is). Az út nemsokára végetér, de itt lesz egy boltív a sziklában pontosan előtted. Menj át alatta, és fordulj jobbra. Egy Innos szobor mellett elhaladva egy kis, dús növényzetű völgybe jutsz, ennek a túlsó falán van a titkos barlang. A barlang száját igen jól elrejtik a futónövények, keresd meg, hogy hol tudsz átmenni rajtuk. A barlangban az első elágazásnál menj jobbra, és egy nagyobb terembe jutsz. Itt találod Agont, de sajnos mindegy, mit mondasz neki, mindenképpen megtámad. Öld meg, és vedd fel a ládából a rúnakövet. A visszaúton Ulf megtámad, és mivel nem tudod lebeszélni a dologról, kénytelen vagy megölni. Jelentsd Pyrokarnak, hogy megtaláltad a rúnakövet.

Küldetés: A tűz rúnája (Kolostor - Tanonc)

Ulthar azt az 'egyszerű' feladatot adja, hogy készíts egy 'Tűznyíl' rúnát. Beszélj Hyglassal a könyvtárban, és ő beleegyezik, hogy segít megcsinálni a rúnát, ha összeszeded a komponenseit. A rúnakövet 'A hívő ösvénye' küldetésben szerezheted meg, ként nagyon sok helyen találsz, ha nincs más, akkor Khorinisban több helyen is vehetsz. Szükséged van még egy 'Tűznyíl' tekercsre, ezt szinte mindegyik tekercsekkel foglalkozó boltostól vehetsz (Isgaroth, Gorax), de a 'Kolbászosztás' küldetésben Babo is ad egyet, illetve a térképet bejárva elég sokat találhatsz. Ha a komponensek megvannak, menj vissza Hyglashoz, és kérd, hogy tanítsa meg neked a rúna elkészítését. Vigyázz, ez 5 TP-be kerül, tehát csak akkor fogod tudni teljesíteni a Tűz Próbáját, ha van Tanulás Pontod. Ha megtanultad, akkor a rúnát a könyvtárban, a Rúnaasztalnál tudod elkészíteni. Menj Ultharhoz, és mondd meg neki, hogy sikerrel jártál.

Küldetés: Az élő szikla (Kolostor - Tanonc)

Serpentes próbája az, hogy találd meg, és győzd le az 'Élő Sziklát'. Szerezz egy 'Alvás' tekercset. Ezt megveheted, vagy kereshetsz is egyet, de a legegyszerűbb, ha beszélsz Dyriannal, és elfogadod az ajánlatát. Menj le a pincébe, és altasd el Garwigot, majd vedd el a 'Szent Kalapács'-ot az oltárról. A gólemet csak ezzel fogod tudni megölni. Nézd meg 'A hívő ösvénye' küldetést, ott részletesen megtalálod, hogy hol van a mágikus gólem. Ha már jártál arra, akkor a hídról leugorva felúszhatsz a folyón, így hamarabb odaérsz. Vigyázz, a gólem jó eséllyel egyetlen ütéssel megöl, viszont a szent kalapáccsal neked is csak egyet kell ütnöd, és máris teljesítetted a feladatot. Menj vissza Serpenteshez, és mondd meg neki, hogy megölted a gólemet.

Küldetés: Dyrian vétke (Kolostor - Tanonc)

Ha elkezdted a Tűz Próbáját, akkor legközelebb, amikor találkozol vele, Dyrian felajánl egy 'Alvás' tekercset. A feltétele az, hogy ha sikerül letenned a Próbát, akkor segíts neki a kolostorban maradni. A küldetés befejezése csak a 'Tűz Próbája' küldetés megoldása után lehetséges, a megoldást lásd ott.

Tippek az Első Fejezethez

- Az Erő Gyűrűje (+5 Erő): indulj el a keleti kapun a városból kifelé, és válaszd a jobboldali utat, ami a tavernához visz. Az út egy erdőn visz keresztül, majd egy éles kanyar után (itt van egy 'Királyszár' is a fatönk mögött) egy emelkedőre vezet fel. Valahol az emelkedő közepénél van egy útjelző tábla az út mellett, itt találsz egy lépcsőt a bal oldalon a sziklafalba vágva. Menj fel a lépcsőn, és rögtön, ahogy felértél, fordulj balra. Kövesd végig a sziklafal peremét az út felett, amin ide jöttél, csak ezúttal visszafelé. Nemsokára a perem kivezet egy vékony párkányra, és a jobb oldaladon sziklafal, a balon pedig az út lesz alattad a szakadékban. Ennek a párkánynak a végén, egy hulla mellett találod a gyűrűt.

- A Vasgúnya Gyűrűje (+5 Védelem Fegyverek ellen): ugyanott találod, ahol az Erő Gyűrűjét.

- Az Asztrális Erő Gyűrűje (+10 Mana): indulj el a városból kifelé a keleti kapun, és fordulj balra az úton, a világítótorony felé. Az út egy szerpentinen kapaszkodik fel, és a domb tetejénél egy másik út keresztezi. Itt egyenesen csak mélyebbre jutsz az erdőben, balra pedig a világítótornyot láthatod. Indulj inkább jobbra, és kövesd végig ezt az utat egészen a hegy tetejéhez, ahol egy hulla mellett találod meg a gyűrűt. Itt van egyébként két 'Élőhalott megsemmisítése' tekercs is.

- Néhány láda: a kikötőben ugorj bele a vízbe, és kezdj el úszni a part mentén jobbra. Hamarosan találsz egy helyet, ahol ki tudsz menni a partra, és egy elhagyatott halásztáborban találsz némi felszerelést és pénzt. Vigyázz, mert itt Varánok vannak, ha őket még nem tudod megölni, akkor ezt hagyd későbbre. Innen a parton tovább tudsz menni egy hajóroncshoz, ahol szintén némi cuccal leszel gazdagabb. Mentsd el a játékot, és ugorj be a vízbe. Ússz tovább a part mentén, amíg nem történik valami (sokat kell úsznod, de megéri, rögtön tudni fogod, miről van szó). Amint visszakapod a menüt, töltsd vissza a mentett állást, és mehetsz vissza a városba;-)

- Orkmészárló (Egykezes fegyver, Erő 65, Sebzés 65): Az első fejezet legjobb fegyvere, sajnos csak harcosoknak. A térkép jobb felső sarkánál van egy piramis, oda kell eljutnod. Ha már annál a völgynél vagy, ahol a romok vannak, akkor indulj balra, fel az első, kisebb építményre. Itt van egy belső terem némi cuccal, de ezek nem olyan jelentősek. Mindenesetre, ha már itt vagy, vedd fel őket. Ha itt a bejáratnál elnézel balra, már látod is a piramist. Ha innen egyenesen elindulsz arra, akkor semmi bajod nem eshet. A troll ugyan körülhatárolt területen mozog, így nem nagyon tudna ártani neked, de van mögötte néhány Ragadozó, ezek a táborválasztás nélkül elég komoly ellenfelek. A piramis tetején, a kis szobában, egy ládában találod a kardot.

- Kínzófejsze (Egykezes fegyver, Erő 65, Sebzés 65): a Fekete Troll barlangjában (fent északon, a térkép is jelöli egy nagy szörnyként) találod ezt a fegyvert, ugyanolyan jó, mint az Orkmészárló, viszont ehhez még zárnyitásra sincs szükséged. Egyszerűen fuss be a Fekete Troll mellett, a barlang végében kapd fel a fegyvert, és már futhatsz is kifelé. Egyszerűbb azonban, bár kissé időigényesebb, ha a trolloknál ismertetett taktikával megölöd a Fekete Trollt. Ezt már akár első szinten is meg tudod tenni, de mivel akkor még úgysem tudnád használni ezt a fegyvert, célszerűbb később jönni ide, már csak az út mentén lévő ellenfelek miatt is. Viszont amint megvan a követelménye, mindenképpen érdemes eljönni érte. Csak arra vigyázz, hogy ha meg akarod tanulni a prémek kinyerését, akkor amíg ez nincs meg, addig ne öld meg a trollt, mert van egy küldetés ezzel kapcsolatban.

- A Kőgúnya Gyűrűje (+10 Védettség nyílvesszők ellen): szintén a Fekete Troll barlangjában találod ezt a gyűrűt, viszont valószínűleg sehol nem fogod használni.

- A Sebezhetetlenség Gyűrűje (+10 Védettség minden ellen): vitathatatlanul ez a játék legjobb gyűrűje, és már viszonylag hamar meg tudod szerezni. A piramisnál, ahol az Orkmészárlót találod, van egy barlang. Ha a piramis keleti oldalán mész le, akkor rögtön előtted lesz. Ide kell bemenned, de itt lesz egy Tárnarák Harcos, akit táborválasztás nélkül csak magas fegyveres képzettségekkel lehet könnyen megverni. Kövesd végig a barlang jobboldali falát, és néhány Tárnarák után megtalálod a termet, ahol egy ládában egy erszény pihen, ebben van a gyűrű. Vigyázz, amit felveszed az erszényt a ládából, megelevenednek a kőgólemek, akik mellett befelé eljöttél. Ezeket egyesével intézd el, mindig akkor üss, amikor melléd érnek, a találattól ugyanis elhátrálnak. Nem nehéz, de elég időigényes megverni őket, pláne, hogy 1-2 ütéssel megölnek.

- Számszeríj (Számszeríj, Ügyesség 40, Sebzés 55): a tavernától a piramis felé vezető úton, majdnem a piramisnál, van egy híd, ahol egy útonálló próbál meg tőled pénzt szerezni (hiú ábránd). A híd előtt fordulj le az útról balra, és itt, a fák között találod az első fejezetek legjobb lőfegyverét.

- Összetett íj (Íj, Ügyesség 45, sebzés 40): a Taverna mellett van három útelágazás. Ezek közül kettőn a 'Khorinisba', 'A Nagygazdához', és a 'Kolostorhoz' feliratok vannak, de a harmadikon nem. A harmadikon a három irány: 'A Tavernához', 'A Hágóhoz', és 'Khorinisba'. Ennél az elágazásnál indulj el a Khorinis felé mutató irányba. Az út hamarosan két hegy között visz el, és a sziklák túloldalán meglátsz egy hidat, előtte pedig egy tábortüzet. Ne menj át a sziklák között, hanem fordulj balra, és kövesd azt a sziklafalat az innenső oldalon. Egy bal kanyar után egy szurdokba jutsz, majd a jobboldalon meglátsz egy elhagyott, füstölgő tábort. Öld meg a varánokat, és jobbra, egy barlangban, egy ládában találod meg az Első Fejezet legjobb íját. Ennek akkor veheted nagy hasznát, ha még nem tudsz Számszeríjakat tanulni, de íjász akarsz lenni, mivel úgyis mindenképpen meg kell tanulnod az íjakat is 60%-ig.

- Szablya (Egykezes Fegyver, Ügyesség 50, Sebzés 50): Onar tanyájától délre találod Grom, a vadász táborát. Ha innen továbbmész délre, a völgybe, akkor találsz ott két trollt. Nézd meg a szörnyek leírásánál, hogy hogyan lehet könnyen megölni őket, és tedd pontosan ezt (akár első szinten is meg tudod csinálni, csak sokáig tart). A második trollnál van egy hulla, itt többek között találsz egy Szablyát, ami különösen akkor hasznos, ha Ügyességet fejlesztesz, és ez egyben a legjobb Ügyesség alapú közelharci fegyver ebben a fejezetben (sőt, később is csak egy van, ami ennél jobb).

- Bejutás a tolvajcéhbe (sokak kérésére külön is): Amikor Jorától megkapod a 'Kereskedők aranya' küldetést, akkor annak a végén két választásod van: feladod Rengarut, vagy sem. Szintén egy küldetés ('Bandita rajtaütés') végén találsz Akil tanyájánál a banditák barlangjában egy halat, amiben egy levelet rejtettek el. Ha ezt elviszed Halvornak, a halkereskedőnek a kikötőben, akkor szintén el kell döntened, hogy Halvort feladod-e. Kétféleképpen juthatsz be a tolvajcéhbe: vagy add fel Halvort és Rengarut is, vagy ne add fel egyiküket sem. Ha mindkét küldetést megcsináltad, és az egyiküket feladtad, a másikat viszont nem, akkor elképzelhető, hogy nem jutsz be a csatornarendszerbe, még dolgozom egy alternatív megoldáson. Mindkét esetben menj a kikötői kocsmába, és a kocsmáros közli, hogy egy fickó keresett, és Halvor halkereskedése mögött vár. Ha fizetsz neki 10 aranyat, akkor a nevét is megmondja: Attila. Menj, és keresd meg. Ha feladtad a két tolvajt, akkor Attila megtámad, öld meg, és vedd el tőle a csatorna kulcsát. Ha viszont nem adtad fel a tolvajokat, akkor Attila önként odaadja a kulcsot, már mehetsz is a tolvajcéhhez.

- Innos oltárok: Az Innos oltárok nagyon hasznos segítséget képesek nyújtani. Naponta egyszer, de a játék folyamán maximum 11-szer áldozhatsz ezeknél 100-100 aranyat, és ekkor Innos megáld. Ennek a hatása vagy +4 Életerő, vagy +1 Erő, véglegesen, és véletlenszerűen. Az egyetlen kivétel, ha varázsló vagy, ekkor minden 100 arany áldozattal +4 Manát fogsz kapni. Ha már megkaptad mind a 11 áldást, akkor is áldozhatsz naponta egyszer 100 aranyat, ebben az esetben vagy visszanyered minden Életerődet, minden Manádat, vagy mindkettőt. Ha egynél többször áldozol egy nap, akkor az első után semmi nem fog történni.

- Innos áldása: A városban, a piactéren találod nappal Daront, a tűzmágust. Ha áldozol nála Innosnak 200 aranyat, akkor kapsz némi áldást. Ezt megteheted összesen ötször, illetve próbáld meg hatodszor is, és kapsz még egy áldást. Az egyetlen dolog, amire figyelned kell, hogy amennyiben varázsló szeretnél lenni, akkor ezt még a csatlakozás előtt meg kell tenned, mert mágusként már nem áll rendelkezésre ez az opció a párbeszédben.

- Sötétgomba: Ha bármikor a játék során legalább 150 Életerőt sebződj, egyél meg egymás után 30 Sötétgombát, és kapsz +10 Maximális Manát. Ezt csak egyszer tudod megtenni, és a dolog csak akkor működik, ha mindegyik után ténylegesen gyógyulsz is.

- Alma: Ha bármikor a játék során legalább 75 Életerőt sebződsz, egyél meg egymás után 25 almát, és kapsz +1 Erőt. Ezt csak egyszer tudod megtenni, és a dolog csak akkor működik, ha mindegyik után ténylegesen gyógyulsz is.

- Thekla egytálétele: bár az információja nem írja, Thekla egytálétele +1 Erőt ad, amikor megeszed. Összesen három ilyen ételt kaphatsz: az elsőt akkor, ha az első három fejezetben megvered Bullco-t, a másodikat Thekla küldetéséért a Harmadik Fejezetben, a harmadikat pedig a sárkányok megölése után.

- Almadohány: ha értesz az alkímiához, képes vagy másféle anyagokkal keverni az almadohányt. Egy alkímia-asztalt használva keverhetsz gombadohányt (almadohány+sötétgomba), mézdohányt (almadohány+méz), illetve kenderdohányt (almadohány+mocsári kender). Keverj egy gombadohányt, vidd el Onar tanyájára, és próbáltasd ki Darral. Ezután csinálj egy kenderdohányt, ezt vidd el Khorinis felsővárosába, és a tanácsháza kertészének add oda. Végül csinálj egy mézdohányt, ezt Abuyinnak add oda a városban, a fogadó mellett. Ezután Abuyin bármikor megveszi tőled a mézdohányt, de mivel csak 10 aranyat ad érte, nem éri meg csinálni neki.

- Régi érmék: ha régi érméket találsz, menj Onar tanyájára. A ház földszintjén, a baloldali szobában találod nappal Wasilit, aki 1 aranyért megveszi tőled az érmék darabját (minden érme után kapsz +10 XP-t is).

- Innos szobor: amint találsz egy Innos szobrot (nem oltárt, hanem felvehető tárgyat), vidd el Eddának a kikötőben. Őt Halvor halboltja mögött találod, és ha odaadod neki a szobrot, akkor Carl nem kér pénzt azért, hogy Erőt fejleszthess nála.

- Onar és Maria aranytányérja: a város kaszárnyájában, az Andrétól jobbra lévő szobában van egy láda. Ebben találsz egy aranytányért, ezt vidd el Onar tanyájára, és add vissza Mariának. Ha Zsoldos vagy, akkor Onar ezért még a zsoldodat is megemeli.

- Bőrpáncél (Védettségek: 25 Fegyver, 20 Nyíl, 5 Tűz): ha tudsz lopakodni, akkor nem érdemes 250 aranyat fizetni a Tavernában a páncélért. Menj a városban Matteo háza mögé, és mássz fel a félig leomlott kőfalra. Ennek a ház közepe felé lévő végéről át tudsz ugrani a ház tetejére, ahonnan már leugorhatsz az őr mögé a kapunál. Itt lopakodással ki tudod nyitni az egyik ládát, és egy páncélt találsz benne.

- Coragon ezüstje: a 'Bosper íja' küldetésben találsz nyolc ezüstkelyhet ugyanabban a ládában, ahol az íjat találod. Ezek Coragon ezüstjei, ő az alsóvárosban a kocsma tulajdonosa. Add vissza őket neki, és kapsz tőle egyet a speciális söréből.

- Lehmar adósságkönyve: Lehmar a kikötő uzsorása. Pénzt ad kölcsön egy napra, 20% kamattal. Ha megtanultad a zsebmetszést, akkor ellophatod az adósságkönyvét, illetve ehhez úgy is hozzájuthatsz, hogy egyszerűen megvered Lehmart (ha ezt választod, akkor azért előtte kérj tőle pénzt is). Az adósságkönyvben három ember neve szerepel: Thorben, Coragon, és Hanna. Bármelyiküknek odaadhatod a könyvet, de természetesen csak az egyiküknek. Thorben nem ad érte semmit, Coragon ad egy korsóval a speciális söréből, de a legjobb választás Hanna: ő néhány aranyon és egy pár álkulcson kívül egy kulcsot is ad, ami a kincses sziget barlangjának egyik ládáját nyitja.

- 'Kincses sziget': a kikötőtől nyugatra a térképen van egy sziget a tengerben. Ahogy az alsóvárosból lemész a kikötőbe, menj végig az úton egyenesen, és ha ugyanerre elkezdesz úszni, akkor pont a szigethez jutsz (300% látótávval már látható a partról is). Ennek a szigetnek a túloldalán van egy barlang, ami két teremből áll, a kettőt összekötő folyosóban pedig egy csapda várja a kincsvadászokat. Az első teremben használd a fáklyát a csapda hatástalanításához. Ez nem kötelező, bejuthatsz e nélkül is, ha nekifutsz és a csapda harmadánál elugrasz. Kifelé viszont ez nem működik, úgyhogy ha bent ragadtál, és elfelejtetted kikapcsolni a csapdát, akkor csak két lehetőséged van: ha már van valamilyen teleport rúnád, akkor azzal ki tudsz jutni, viszont ha nincs, akkor el kell használnod egy Gyorsaság Elixírt, vagy egy Ragadozófüvet (sprintelve így ki tudsz futni, mielőtt a csapda beindulna). A második teremben négy kincsekkel teli ládát találsz. Ebből hármat zárnyitással ki lehet nyitni, viszont a negyedikhez kulcs kell. Ezt a kulcsot kétféleképpen szerezheted meg: vagy megszerzed Lehmar adósságkönyvét, és ezt odaadod Hanna-nak a városi fogadóban; vagy pedig megölöd Cassia-t, a tolvajcéh vezérét, mivel nála is van egy ilyen kulcs. A barlang egyébként a khorinisi tolvajcéh zsákmányának rejtekhelye.

Második Fejezet

Győződj meg róla, hogy minden küldetést megcsináltál, amit tudtál, és az sem árt, ha a térképet is teljesen bejártad. Beállítottságtól függően valószínűleg lesz ugyan néhány szörny, akit nem fogsz tudni megverni (pl. a csontvázaknak legalább a fele), de minél többet megölsz, annál fejlettebb lesz a karaktered.

Beszélj a tanácsházán Lord Hagennel. Kérdezz meg tőle mindent, amit lehet, és máris kezdődik a második fejezet.

Ebben a fejezetben a fő küldetés a 'Bizonyíték', ezt a fejezet végén találod.

Mielőtt bármit csinálsz, menj vissza arra a helyre, amit az első fejezetben megjegyeztél (az első csapat banditánál, ahol a képedet is találtad). Öld meg a varánokat, és a fennsík magasabbik oldalán, a fák között találsz egy amulettet. Zsoldossal +15 Életerő amulettet, Milíciával +15 Ügyesség amulettet fogsz itt találni.

Vedd fel a küldetéseket, amiket ezen a térképen lehet, majd irány a hágó. Ha nagyon tápos vagy, akkor megpróbálhatsz a hágón átkelni úgy, hogy megölöd az orkokat. Ha mégsem sikerül (ez a valószínűbb:) ), akkor a hágó elején (az első és a második kanyar között, a fiatal farkasok után) lesz egy járat balra, ezen kikerülheted az orkokat.

Küldetés: Fernando üzlete (Khorinis, Felsőváros)

Amint meglát, Fernando megszólít, és megkér, hogy derítsd ki neki, hogy mi a helyzet az ércbányászattal a bányavölgyben. Ezt a küldetést csak akkor fogod tudni befejezni, amikor a fő küldetés megoldása után visszatérsz a bányavölgyből, akkor beszélj majd újra Fernandoval.

Küldetés: Egy szextáns (Khorinis, Tolvajcéh)

Ezt a küldetést Ramirez adja, egy szextánst kell szerezned valahonnan. Az egyetlen hely, ahol találhatsz egyet, az a negyedik fejezetben a kősárkány kincse (ha NAGYON tápos vagy, akkor megszerezhető a második fejezetben, esetleg próbálkozhatsz Gyorsaság Elixírrel is berohanni a kincshez).

Küldetés: Az üzenet (Khorinis)

Vatras megszólít, amint találkozik veled, és megkér, hogy juttasd el az üzenetét Isgaroth-nak. Menj el a tűzmágushoz (a Kolostorba vezető úton találod), és add át neki az üzenetet, majd menj vissza Vatrashoz a jutalmadért (válaszd a harmadikat, a Királyszárt).

Küldetés: A rossz hír (Bányavölgy)

Ahogy átmész a bányavölgybe, indulj el balra a barlangból az úton (előtte azért menj át a hídon, és szedd össze a teleport rúnát). A völgybe vezető út mellett áll Jergan. Kérd a segítségét, és elmondja, hogy hogyan juthatsz be a várba, cserébe el kell vinned a hírt Oricnak, hogy a testvére meghalt. A várba hátulról juthatsz be. Jergantól menj le a folyóhoz, és indulj el az innenső partján balra. Egy helyen a túlparton egy nagy csapat Dögevőt fogsz látni, itt kelj át a folyón, öld meg őket, majd indulj tovább balra az úton. Tartsd az ork ostromgyűrűt a jobb oldaladon, és indulj körbe a vár körül. Egy helyen egy hatalmas faltörő kos roncsai vannak a fal mellett, ezen kell felszaladnod, hogy bejuss a várba. A várban keresd meg Oricot, és mondd el neki a rossz hírt.

Küldetés: Hús (Bányavölgyi vár)

Beszélj Parlaffal, és kérdezd meg mi a helyzet. Elmondja, hogy Engar, aki a kajáért felelős, egyre kisebb adagokat ad ki az embereknek. Menj be az épületbe, és beszélj Engarral. Említsd meg neki amit hallottál, és ajánld fel a segítségedet. A feladat 24 hús (nyers hús, sült hús, sonka, stb.) összegyűjtése, jó eséllyel van is nálad ennyi. Ezt add oda neki, és már is kész a küldetés.

Küldetés: Arany Brutusnak (Bányavölgyi vár)

Az saroktoronyban találod Brutust, kérdezd meg tőle, hogy mit kell tenned, hogy tanítson. Egy társa, Den meglépett a pénzével, ezt kell visszaszerezned. Menj vissza Jerganhoz, és indulj el az úton tovább, a hegyekkel a jobb oldaladon. Amikor az út elkanyarodik a sziklafaltól, kövesd inkább a sziklafalat, és hamarosan rábukkansz Den holttestére. Vedd el mindenét, és az aranyakat vidd vissza Brutusnak. Ettől kezdve tanulhatsz nála Erőt.

Küldetés: Gorn kiszabadítása (Bányavölgyi vár)

A vár templomában találod Miltent, beszélj vele, és faggasd ki mindenről. Kiderül, hogy Gorn a vár tömlöcében van, és ki kellene szabadítani onnan. Menj Garondhoz, és mondd meg neki, hogy szeretnéd, ha szabadon engedné Gornt. Azt válaszolja, hogy megveheted a szabadságát 1000 aranyért. Fizesd ki, és menj Gerondhoz. Mondd meg neki, hogy Garond küldött, és menj be a börtönbe. Nyisd ki az ajtókat, és beszélj Gornnal. Ha Zsoldos vagy, akkor Gorn ad neked egy 'Közepes Zsoldosvért'-et.

Küldetés: Bányászok és érc (Bányavölgyi vár)

Beszélj Garonddal, és ő azt mondja, hogy ad neked bizonyítékot a sárkányok jelenlétére, de előbb ki kell derítened, hogy állnak a bányászai. Kérdezz rá, hogy hol találod őket, erre ad egy térképet, amin bejelölte, hogy hol vannak a bányászok. Beszélj Parcivallal is, tőle is kérdezz meg mindent, mielőtt elindulsz. Kezdd az északi bányával. Menj oda, és beszélj Grimes-szal, hogy megtudd, a csapat vezetője elindult a kastély felé. Őt kell megkeresned. A térképen a várostól egy kicsivel nyugatra egy házat láthatsz, oda kell menned. Beszélj a lovaggal a ház mögötti barlangban, és mondd meg, hogy Lord Hagen küldött. A középső táborban a 'Ragadozóvadászat' küldetést kell teljesítened, amint megvan, kérdezd meg Fajeth-től, hogy mennyi ércet tudtak bányászni. A harmadik tábort sajnos tárnarákok kiirtották, az egyetlen túlélő, Diego, elmenekült a ládákkal. Diegot a középső tábortól északra, a mocsártól egy kicsit keletre találod egy barlangban (a csapat találkahelye az első részben). Beszélj vele, és ő elmondja, hogy mennyi ércet sikerült bányászni, és hogy hol rejtette el (ott van mögötte:) ). Mivel mindhárom táborról van már információd, menj vissza Garondhoz, és jelents neki, majd kérd el tőle a levelet, amit ígért (minden tábor után külön is visszamehetsz jelenteni, külön kapsz jutalmat értük).

Küldetés: Ragadozóvadászat (Bányavölgy, középső bányatábor)

Beszélj Fajeth-szal, és kérdezd meg, miben tudsz neki segíteni. Elmondja, hogy ragadozók vették körül a táborukat, és csak arra várnak, hogy lecsaphassanak. Azt akarja, hogy vadászd le az összeset. Beszélj Bilgottal, és vállald el, hogy segítesz neki, így elmondja, hogy a ragadozók falkavezérét is meg kell ölnöd a sikerhez. Ha beszélsz még Jergannal is, akkor ő itt meg tud tanítani a karmok kinyerésére. Járd körbe a tábor körüli környéket, és ölj meg minden ragadozót. A falkavezért északon, az ork őrtorony alatt találod. Ha mindet elintézted, menj vissza Fajeth-hez, és jelents neki.

Küldetés: Bilgot menekülése (Bányavölgy, középső bányatábor)

Bilgot csak akkor segít neked levadászni a ragadozókat, ha utána segítesz neki kijutni a bányavölgyből. Egyezz bele, és amint a 'Ragadozóvadászat' küldetést megoldottad, vidd ki Bilgotot a bányavölgy bejáratához. Amíg Bilgotot vezeted, ne nagyon csatázz, mert nincs sem jó páncélja, sem sok életereje (és persze nekimegy olyan ellenfeleknek is, akik ellen semmi esélye).

Küldetés: Tengron gyűrűje (Bányavölgy, középső bányatábor)

A táborban beszélj Tengronnal, és mondd el neki, hogy mi a helyzet a várban. Ad egy gyűrűt, amit el kell vinned Udarnak, akit rögtön a vár bejáratánál találsz. A gyűrűt megtarthatnád (+5 Életerő), de mivel mostanra már egészen biztosan jobb gyűrűid vannak, érdemesebb visszaadni.

Küldetés: Rákpáncél vért (Bányavölgy)

Indulj el a várból kifelé, le az ork ostromgépen, és egyenesen tovább egészen a folyóig. Ússz át a túlpartra, majd fordulj jobbra. Kövesd a folyót, ameddig tudod, el a tó mellett, és amikor elérsz egy hídhoz, ahol a folyó alázúdul egy szakadékba, menj tovább a folyásirányba (ne menj át a hídon). Ha itt jobbra nézel, a túloldalon egy emelkedőt látsz. Oda menj fel, és menj végig a domb jobboldali peremén. Így jutsz el Gestath táborába. Útközben a szörnyeket megölheted, de ha túl erősek még, akkor csak fuss el mellettük (egy Gyorsaság Elixír jól jöhet). Beszélj Gestath-szal, és tudd meg tőle, hogy honnan van a páncélja. Kérdezd Wolfról, majd menj vissza a hágón, és keresd meg Wolfot Onar tanyáján. Kérdezz rá nála a páncélra, és ő hajlandó neked csinálni egyet (ingyen), ha hozol neki 10 rákpáncélt. Ha netán nem tudod, hogyan kell ezt kinyerni a tárnarákokból, akkor Wolf mostantól meg tudja tanítani neked. Tárnarákokat találsz Onar tanyájától nem messze a banditák bányájában, a Napkörnél egy elhagyatott bányában, a piramisnál a barlangban, valamint a 'Bányászok és Érc' küldetés alatt Silvestro bányájában.

Küldetés: Bizonyíték (Khorinis, Tanácsháza)

Ez a fejezet fő küldetése, Lord Hagen elküld a Bányavölgybe, hogy szerezz bizonyítékot a sárkányok létezéséről. A bányavölgyi várban (bejutáshoz lásd a 'Rossz Hír' küldetést) beszélj Garonddal, aki akkor hajlandó segíteni neked, ha elvégzed a 'Bányászok és Érc' küldetést. Tedd ezt, így Garondtól kapsz egy levelet, amiben leírja Lord Hagennek az expedíciója helyzetét, és ebben benne van a bizonyíték is. Indulj el vele vissza Khorinisba, és a Harmadik Fejezet elkezdése után add le Lord Hagennek.

Csapatfüggő küldetések:

Küldetés: változó (Onar tanyája - Zsoldos)

Attól függően, hogy melyik feladatot teljesítetted Torlof próbájaként, most megkapod a másikat, cselekedj az ott leírtak szerint (amint Torlof meglát, előáll a feladattal). Ha ezt a küldetést megcsináltad, akkor vehetnél Lee-től egy jobb páncélt, de ne tedd. A bányavölgyben, amint megcsinálod a 'Gorn kiszabadítása' küldetést, Gorn ad egyet ingyen.

Tippek a Második Fejezethez

- A Mágia Gyűrűje (+10 Védettség Mágia ellen): amint elkezdődik a fejezet, menj vissza Xardashoz, és számolj be neki, kapsz rögtön egy gyűrűt tőle.

- Az első amulett (+15 Életerő, +15 Ügyesség, vagy +10 Életerő/+10 Mana): menj vissza ahhoz a barlanghoz, ahol először találkoztál banditákkal Xardas tornya, és Lobart farmja között. Ahogy kifelé jössz ebből a barlangból, a bal oldalon fel tudsz mászni a sziklafalra. Menj át a fák alatt, és menj fel balra a fennsíkra. Kövesd a baloldali sziklafalat (jobbról kerülj), és eljutsz egy rejtett helyre ahol két húspoloska van egy hulla körül. Szedd össze a cuccokat, és menj tovább a Varánok felé. Itt egy másik fennsík van, ahol viszonylag nagy szintkülönbség van a jobb és a bal oldal között. A felső oldalon (ahogy bemész, ez a bal oldal), a fák között találod az amulettet (Zsoldosnak az első, Milíciának a második, Varázslónak a harmadik fajtát).

- Teleport a bányavölgyi hágóhoz: rögtön ahogy beérsz a bányavölgybe, vagy, ha az orkokon keresztül mész, akkor az út mentén az első barlangnál van az út felett egy híd. Ide menj fel, és menj át a hídon. Itt van két földrabló, ezeket öld meg, és az egyik hordó tetején megtalálod a rúnát, amivel bármikor erre a helyre teleportálhatsz.

- Ügyesség Elixír: a bányavölgy bejáratától indulj el a vár felé, és ahol az út elkanyarodik a sziklafaltól a folyónál, ott kövesd a sziklafalat az út helyett. Menj el Den hullája mellett, és kövesd tovább a sziklafalat. Hamarosan eljutsz egy emelkedőhöz, aminek az egyik oldalán sziklák takarják el az emelkedő tetejét. Azok mögött a sziklák mögött van egy csapat Sárkányrabló, ők őrzik az Elixírt.

- Teleport a bányavölgyi várhoz: a várban, a templom emeletén, egy asztalon találod a rúnát, amivel bármikor ebbe a terembe teleportálhatsz.

- A Vérlegyek mérge: a bányavölgyben, a vár főépületének (ahol Garond, Parcival, és Oric vannak) emeletén van négy ajtó. Ebből kettő a bejárat felőli falon, ezek nincsenek bezárva, de a hátsó falon lévő kettőhöz kulcs kell. A két kulcs nélküli ajtó közül a baloldalin (a bejárat felől bal) menj be, itt egy asztalon találod az 'Első kulcs'-ot. A másik nyitható ajtót csak akkor nyisd ki, ha NEM vagy Zsoldos, egyébként még akkor is megtámadnak, ha lopakodsz. Ha nyitva van, akkor Zsoldosként is belopakodhatsz rajta. A 'Második kulcs'-ot a másik épületben találod, az Engar fölötti szobában, az emeleten. Neked most csak az első kulcsra lesz szükséged, ez nyitja a hátsó fal jobboldali (a bejárat felől) ajtaját. Ha Zsoldos vagy, akkor itt lehet, hogy megtámadnak, ebben az esetben teleportálj ki, majd vissza (lehet, hogy utána fizetned kell Garondnak 50 aranyat). Ha az ajtó nyitva, akkor rögtön vele szemben látsz egy asztalt, rajta pedig egy levelet. Ez az a jegyzet, amit elolvasva a vérlegyek fullánkja teljes gyógyulást okoz mérgezés helyett. Ha Milícia vagy Mágus vagy, akkor egyszerűen bemehetsz érte, Zsoldosként azonban vagy lopakodnod kell, vagy berohanni, felkapni, és kirohanni (ha megtámadnak, teleportálj el). Amint azt a jegyzet is írja, a szervezet egy idő után hozzászokik ehhez, és akkor már nem lesz hatása a fullánkoknak (kb. 50-60 fullánk után), ezért érdemes ezt a megoldást csak akkor használni, ha nagyon gyorsan kell nagyon sokat gyógyulnod.

- Az Ércbőr Gyűrűje (+10 Védettség Fegyverek ellen): Ugyanabban a szobában, ahol a vérlegyek fullánkjáról szóló jegyzetet találtad, van egy folyosó jobbra. Itt van egy terem, benne egy ládával. A ládában találod a gyűrűt, de amikor felveszed, a folyosón megjelenik egy Gyenge Csontváz. Ha elég erős vagy, akkor akár meg is ölheted, de ha ez nem megy, akkor egyszerűen teleportálj ki innen.

- Mesterkard (Egykezes fegyver, Ügyesség 65, Sebzés 65): a legjobb Ügyesség alapú közelharci fegyver, az íjászok barátja. Kezdj bele Garond bányászos küldetésébe, és a két déli bánya közötti úton van egy elágazás dél felé. A középső bányától akár láthatod is erre a démontornyot, ami teljesen megegyezik Xardas tornyával (ez volt Xardas tornya az első részben). Ide menj be, és először a földszintet, majd a legfelső szintet járd körbe, verd meg a goblin csontvázakat, és szedj össze mindent. A középső szinten van egy NAGYON erős ellenfél, egy démon. először csald ki a két goblin csontvázat a közelebbi teremből, öld meg őket, majd ments. Lépkedj be a terembe annyira az ajtó jobb oldalán, hogy a démon meginduljon feléd, majd gyorsan hátrálj ki a lépcsőhöz. A Démon elég jó eséllyel nem fog kiférni az ajtónyíláson, ha mégis, akkor tölts, és próbáld újra. Ha beragadt, akkor már csak elő kell venned az íjadat (mondtam már, hogy mindig legyen nálad lőfegyver?:) ), és lődd addig, míg mozog. Néha előfordul, hogy nem tudsz rá célozni, pedig látod, hogy ott van az ajtóban, ilyenkor csak fordulj felé, és kezdj el lőni, el fogod találni így is. Ha meghalt, akkor a hátsó teremben intézd el a maradék goblin csontvázakat, és az egyik polcról máris leveheted a kardot.

- Teleport a régi démontoronyhoz: ugyanitt, a torony legfelső szintjén találod a rúnát, amivel bármikor ide teleportálhatsz.

- Az Erő Amulettje (+15 Erő): Amikor a 'Bányászok és Érc' küldetés alatt Marcos-t keresed (a legfelső bányánál), akkor továbbmehetsz azon az úton, amin hozzá eljutsz. Az út a vár felé vezet tovább (ha még nem csináltad ezt a küldetést, akkor Marcos a vártól kicsit nyugatra van a térképen, a térkép jelöl is ott egy házat), és kicsivel Marcos barlangja után leágazik egy mocsárba. Menj erre, és a következő elágazásnál válaszd a baloldali járatot. Ha nem vagy elég erős, hogy Hüllőemberekkel és Mocsári Cápákkal harcolj, akkor itt igyál meg egy Gyorsaság Elixírt. Fuss el a Hüllőemberek mellett, be a barlangba, és fuss végig rajta. A kijáratnál három Mocsári Cápa vár, fuss a bal oldalon, ki a barlangból, és végig a sziklafal tövében. Már a barlang kijáratánál látni fogsz emellett a fal mellett egy ferdén nőtt fát, és ahogy közelebb érsz, a fal felőli oldalán megpillanthatsz egy hullát (csontvázat). Őrajta van az amulett, kapd fel gyorsan, és teleportálj biztonságba (kivéve persze, ha megverted a szörnyeket).

- Az Erő Gyűrűje (+5 Erő): Indulj el a várból az ostromgépen lefelé, és amikor leérsz, fordulj jobbra. Kövesd ezt az utat (vagy legalább az irányt) egészen a hegy lábáig, ahol kettéágazik, és itt fordulj jobbra, de ne indulj el (ha az úgy könnyebb, akkor a rámpától mehetsz a folyóig is, ebben az esetben kövesd a folyót jobbra a hídig, és ott fordulj ismét jobbra, majd menj az úton az első elágazásig). Egy völgybe vezet az eléd táruló út, melynek jobb oldalán egy lankásabb domb, a bal oldalán pedig a sziklafal van. A völgy alján a baloldali sziklafalat meg tudod mászni, tedd ezt. Mássz fel majdnem a tetejéig, és találni fogsz egy barlangot, itt van a gyűrű.

3. Harmadik Fejezet

Amint a sárkányok létét bizonyító levéllel visszaérsz Khorinis térképére, megkezdődik a Harmadik Fejezet. Indulj el a város felé, de útközben, a hágó kapujánál megállít egy fekete csuhás varázsló, és egy rövid 'Úgyis meghalsz' monológ után meg is támad. Öld meg, majd menj át a kapun. A túloldalon a lovagokat megölték, mindenképpen kutasd át őket, az egyiknél megtalálod a teleport rúnát, amivel bármikor ide teleportálhatsz a hágó bejáratához.

Rögtön itt megláthatod Lestert is (a patak másik oldalán), aki rád vár, és megszólít, ha közel mész hozzá. Elmondja, hogy amíg távol voltál, itt minden a feje tetejére állt, és ad egy teleport rúnát, hogy menj rögtön Xardashoz. Használd is a rúnát, és beszélj Xardas-szal. Most végre tudtál valamit tenni a játék első küldetéséért, és egyben ez (Innos Szeme) lesz a fejezet fő küldetése is, ezért ezt hagyom a végére.

A térképen rengeteg helyen, az utak mentén fekete csuhás Kutatók köröznek, és téged keresnek. Érdemes miattuk újra bejárni a térképet, de elég, ha az ötödik fejezetben, a sárkánytojások keresése közben teszed ezt meg. Ha elég közel vagy hozzájuk, amikor meglátnak, akkor jó eséllyel megátkoznak. Ha ez megtörténik, akkor nem tudsz rendesen aludni, rémálmok gyötörnek, és nem nyersz vissza sem Életerőt, sem Manát pihenés közben. Az átok leszedéséhez be kell jutnod a Kolostorba (ha nem vagy varázsló, akkor nézd meg az 'Innos Szeme' küldetést). Itt beszélj Pyrokarral az átokról, és ő némi pénzért cserébe ad neked két italt (Mágusnak ingyenes), ami elűzi ezt az átkot. Csak akkor kapsz tőle ilyen italt, ha a hátizsákodban már nincsen.

Küldetés: Gyógynövény Hildának (Lobart tanyája)

Útban Xardastól a város felé menj be Lobart házába, és beszélj a feleségével, Hildával. Hilda beteg, ajánld fel, hogy segítesz neki, és elmondja, hogy Vatrastól kellene elhoznod a gyógyszerét. Menj be a városba, kérd el Vatrastól a gyógyszert, és vidd vissza Hildának.

Küldetés: Diego aranya (Khorinis)

A városban, Matteo boltja előtt találod a Harmadik Fejezetben Diego-t. Beszélj vele, és megkér, hogy keresd meg az erszényét, amit ott hagyott a bányavölgyben. Ha eddig még nem tetted meg, akkor itt a remek alkalom, hogy az orkokat kiirtsd a hágóból. Menj vissza a hágóhoz, és ezúttal indulj el a szurdokban tovább. Lépésről lépésre haladva öld meg az összes orkot, majd menj át a bányavölgybe. Az átjárótól jobbra találsz egy-két tárgyat, ezeket szedd össze, majd kövesd az utat lefelé, a tó partjára. Ahol az út elkanyarodik a víztől, kövesd tovább a partot, és egy fatönkön megtalálod az erszényt. Menj vissza a városba, és add le az erszényt Diego-nak.

Küldetés: Diego üzlete (Khorinis)

Miután visszavitted neki a levelet, Diego ad még egy feladatot, egy levelet kell odaadnod Gerbrandt-nak a Felsővárosban. Tedd pontosan ezt, mire az illető berezel, és odébbáll a városból egy időre, és Diego átveszi a helyét a Felsővárosban. Beszélj újra Diego-val, és kérd a részedet. Mostantól tanulhatsz Diego-nál Ügyességet.

Küldetés: Elveszett? (Khorinis)

A fogadóban kérdezd meg Hanna-t, hogy mi a helyzet, majd a következő kérdésére válaszold azt, hogy természetesen érdekel mások problémája. Elmondja, hogy hiányol egyet a jegyzetei közül, és biztos benne, hogy az Brahimnak, a térképrajzolónak a kezébe került, amikor nemrég eladott neki néhány térképet. Menj le a kikötőbe, és vedd meg Brahimtól a 'Nagyon öreg térkép'-et, majd amikor utánad szól, kérdezz meg tőle mindent a térképről. Megnézheted a térképet, de ha elolvastad a Tippek részt az első fejezetben, akkor már tudod, mit találsz ott, sőt, jó eséllyel már meg is találtad. Menj, és add vissza a térképet Hanna-nak.

Küldetés: Birkatolvajok (Akil tanyája)

Menj fel Akil házához, és beszélj vele. Kérdezd meg, mi történt mostanában, és elmondja, hogy valaki lopja a birkáit. Kérdezd meg, ki lehet, és hány birkát vitt el. A banditákra gyanakszik, akik az erdőben laknak. Menj ahhoz a barlanghoz, ahol a halas levelet találtad az Első Fejezetben ('Bandita rajtaütés' küldetés), és találsz ott három banditát, akik közül az egyik rögtön leszólít. Mondd, hogy Akil birkáit lopták el, és hogy beversz nekik egyet, ha nem adják vissza. Na erre aztán meg is támadnak:), úgyhogy verd el őket. Menj be a barlangba, és mondd meg a birkának, hogy kövessen (beszélj vele), majd vidd vissza Akilhoz. Akilnak mondd meg, hogy nem kell többé a birkák miatt aggódnia, és add vissza neki a birkát is.

Küldetés: Bennet börtönben ül (Onar tanyája)

Onar tanyáján azonnal fel fog tűnni, hogy valami nincs rendjén, Bennet, a kovács nincs sehol. Beszélj Hodges-szal, a kovácssegéddel, és ő elmondja, hogy Bennetet lecsukták a Lovagok egy állítólagos gyilkosság miatt. Menj be Lee-hez, és kérdezz meg mindent Bennetről. Menj a városba, és a kaszárnyában, Andrétól balra találod a börtönt. Menj be (az őrnek mondd azt, hogy a foglyokhoz jöttél), nyisd ki Bennet celláját, és beszélj vele. Elmondja, hogy egy lovag megöléséért (Lothar) tartóztatták le, és állítólag van ellene egy tanú. Kérdezd meg, hogy ki vezeti ellene a nyomozást, és menj Lord Hagenhez a tanácsházára. Kérdezd meg tőle, hogy ki a tanú Bennet ellen, menj fel az emeletre, és keresd meg Corneliust. Kétféleképpen is megtudhatod, hogy mi történt valójában (lefizették, hogy hamisan tanúskodjon): vagy lefizeted (2000 arany), vagy fenyegesd meg, hogy elmondod a Zsoldosoknak, hogy ki árulta el Bennetet (varázslóval más fenyegetést tudsz alkalmazni, de az eredmény ugyanaz). Mindkét esetben odaadja neked a naplóját, és elmenekül a városból. A naplót olvasd el, majd add oda Lord Hagennek.

Megjegyzés: Ha Milícia vagy, akkor most beszélj Lord Hagennel a lovagrendről, és Lovaggá avatnak. Ha a Zsoldosokhoz csatlakoztál, akkor beszélj Bennettel, és hálából ad neked egy sárkányvadász vértet, mostantól Sárkányvadász leszel.

Küldetés: Torlof félelme a fekete embertől (Onar tanyája)

Beszélj Torloffal Onar tanyáján, és kérdezd meg, hogy tehetsz-e érte valamit. Azt a feladatot adja, hogy öld meg a 'Fekete Ember'-t, a banditák táboránál. Indulj el a tanyától dél felé, és egy völgy jobboldali falán (a tanya felől) találsz egy szerpentint, ami felvezet a hegyre. Itt már láthatsz is a hegytetőn két tornyot. Indulj el a szerpentinen (az alján lesz egy Kutató), és a banditák táborában, a híd túloldalán találod a Kutatót, akit meg kell ölnöd. Intézd el, és menj vissza Torlofhoz jelenteni. Ha esetleg eddig nem tetted meg, akkor öld meg Dextert és az embereit is abban a táborban.

Küldetés: Egytálétel (Onar tanyája)

A tanya konyhájában beszélj Theklával, és kérj tőle ételt. Csak akkor hajlandó adni, ha elhozol neki Sagittától, a boszorkánytól egy csomag növényt. Sagittát Sekob házától északra, egy barlangban találod. Kérd el tőle Thekla csomagját, és mehetsz is vissza vele Onar tanyájára.

Küldetés: Az elűzött gazda (Sekob tanyája)

Sekobot az eddigiekkel ellentétben nem a házában találod, hanem az oda vezető úton. Kérdezd meg tőle, hogy mi történt, és elmondja, hogy a fekete emberek keresnek valamit a házában. Szeretné, ha megölnéd őket, úgyhogy menj be a házba, és tégy így. Összesen négyen vannak, de ha van legalább 25 védelmed tűz ellen, akkor nem jelenthetnek komolyabb problémát. Ha megölted őket, menj vissza Sekobhoz, és mondd meg, hogy üres a háza. Kérhetsz tőle pénzt is, így 250 arannyal leszel gazdagabb.

Küldetés: Egyedül és védtelenül (Bengar tanyája)

Bengar tanyáján már messziről nem stimmel valami, az összes munkása eltűnt, Malakkal együtt. Bengar még mindig a háza előtt áll, beszélj vele, és kérdezd meg, mi történt. Elmondja, hogy szörnyek egész serege jön keresztül a hágón, és az emberei mid a hegyek közé menekültek. Talán ha lenne egy Zsoldos, aki megvédi, akkor jobb lenne a helyzet, egyébként hamarosan neki is itt kell hagynia a farmját. Menj Onar udvarára, és beszélj Wolffal (Bengar is őt említi). Fizesd ki neki a 800 aranyat, és küldd el Bengarhoz. A banditák tábora alatt (lásd a 'Torlof félelme a fekete embertől' küldetést), nem messze Grom táborától, van egy kis hágó, itt van Malak, és a földművesek. Beszélj Malakkal, és küldd vissza dolgozni, illetve mondd meg neki, hogy egy Zsoldos védi a tanyát mostantól. Menj vissza Bengarhoz, és mondd meg neki, hogy Malak is visszajött, és egy Zsoldost is felfogadtál.

Küldetés: A csillagok ereje (Kolostor)

A kolostorban, a baloldali teraszon (a bejárat felől) megtalálod a könyvtár kulcsát (csak ha nem Mágus vagy, ha igen, akkor már nálad is van ilyen kulcs). Menj be, és beszélj Hyglassal. Megkér, hogy szerezz neki egy könyvet a csillagok isteni erejéről. A legegyszerűbb megoldás, ha visszamész a városba, veszel egyet Constantino-tól, és visszaviszed Hyglasnak.

Küldetés: Innos szeme (Xardas tornya)

Ez a küldetés az első, amit a játékban kapsz, de egész idáig semmit nem tudtál tenni a megoldásáért. Most, hogy végre megvan a bizonyíték a sárkányok létezéséről, és beszéltél Xardas-szal is a dologról, elmehetsz Lord Hagenhez, és a bizonyítékért cserébe kérd tőle Innos Szemét. Elküld a Kolostorba, mert a varázstárgyat ott őrzik. A kolostor előtt beszélj Miltennel, tőle kapod meg a kulcsot. Menj be, és a templomban beszélj Pyrokarral Ő felvilágosít, hogy sajnos Innos Szemét ellopták. Pedro-t, aki eddig a kaput őrizte, megkísértette a gonosz, és rávette, hogy lopja el a varázstárgyat. Menj ki a kolostorból, és a híd túloldalán beszélj Jorgennel. Kérdezd meg, nem látott-e erre elmenni egy Tanoncot. Látott, méghozzá egy menekülő tanoncot, amint a vízbe vetette magát a hídról, és elúszott. Tedd te is ezt, a híd közepéről ugorj a vízbe, és ússz el balra a folyón. Nemsokára elérsz egy helyre, ahol egy út kanyarodik a folyó mellé. Ússz egészen addig, amíg egy Csavargót nem látsz az úton. Itt menj ki a partra, beszélj a csavargóval, és kérdezd meg, hogy merre ment Pedro. Kövesd innen az utat fel a hegyekbe. Menj végig az úton egészen addig, amíg az egy tó partján kétfelé ágazik. Több helyen is halott tanoncokat találsz az úton. A tónál fordulj balra, és kövesd az utat Grimbald táboráig (Grimbaldtól kérdezd is meg, hogy látott-e valamit). Itt balra, két szikla között meglátsz két csavargót. Beszélj velük, mondd, hogy egy tanoncot keresel, és amikor megtámadnak, öld meg őket. Menj erre tovább, és egy erdőbe jutsz, kövesd az ösvényt egészen a sűrűjébe. Itt találod a Napkört, ami egy mágikus kőkör, és éppen megzavarod a fekete csuhásokat, amint megpróbálják tönkretenni az ereklyédet. Öld meg őket, de sajnos már eléggé megrongálták az amulettet ahhoz, hogy elveszítse mágikus hatalmát. Menj vissza az amulettel Pyrokarhoz, és mondd el neki, hogy mi történt. Ő is meglepődik, hogy ez lehetséges, de nem tud mit tenni. Elküld a városba Vatrashoz, mert csak ő tudhatja, hogyan lehet az Innos Szemének visszaadni a varázserejét. Menj el Vatrashoz, és ő elmondja, hogy először is találnod kell egy kovácsot, aki kijavítja az amulettet. Ezután meg kell győznöd mindhárom isten egy mágusát, hogy egy szertartással megjavítsák a Szemet. A szertartáshoz kelleni fog még három mocsári gyom is (ez valószínűleg most is van nálad, ha nincs, akkor Sagittától tudsz venni). Menj Bennethez, és kérd meg, hogy javítsa meg az amulettet (ezt csak akkor fogja megtenni, ha már kiszabadítottad a börtönből, lásd 'Bennet börtönben ül' küldetés). Add oda neki Innos Szemét, aludj kétszer reggelig a pajtában, majd menj vissza érte. Beszélj Pyrokarral, de ő nem hajlandó segíteni, amíg valahogy be nem bizonyítod, hogy Xardas nem áll a Gonosz oldalán. Teleportálj Xardashoz, beszélj vele, és kérd az ő közreműködését is. Amint vége a párbeszédnek, rögtön szólítsd meg újra, és mesélj neki Pyrokarról. Ad egy kulcsot, ami Sekob házában nyit egy ládát. Menj oda, és a ládában találsz egy könyvet. Ezt vidd el Pyrokarnak, és végre ő is beleegyezik a szertartásba. Menj a Napkörhöz, és mondd meg Vatrasnak, hogy mindent megtettél, amire kért. Hamarosan elkezdik a rituálét, állj félre, várj néhány percet, majd menj vissza Vatras elé. Ha nem szólít meg, akkor várj még egy kicsit, és ha akkor sem szólít meg, akkor beszélj vele te. A szertartás sikerült, úgyhogy a mágusok hazamennek. Beszélj Pyrokarral, és ő visszaadja neked Innos Szemét, valamint megtanít, hogy hogyan töltsd újra, ha használtad. Az újratöltést egy Alkímia-asztalnál kell elvégezned (lennie kell nálad egy Laborüvegnek!!!), és fel kell használnod hozzá egy sárkányszívet (ennek a kinyerését nem kell megtanulnod). Menj át a bányavölgybe, és máris kezdődik a Negyedik Fejezet.

Csapatfüggő küldetések

Küldetés: A megszentségtelenített oltár (Kolostor - Lovag)

Ezt a feladatot azután kapod, hogy az Innos Szeme küldetésben beszéltél Pyrokarral. Ulthar megszólít, és megkér, hogy szenteld meg újra azokat az Innos oltárokat, amiket a fekete csuhások megszentségtelenítettek. Ehhez ad is neked szentelt vizet, és elmondja, hogy Goraxtól vehetsz térképet az oltárok helyéről. Vegyél egy ilyen térképet (200 arany), és járd végig az oltárokat. Összesen hét oltárt kell megtisztítanod: a három legdélebbit (Xardas tornyánál, Bengar tanyájánál, és Onar tanyájánál); a Sagitta barlangja mellettit, valamint az ehhez legközelebbit (északnyugatra); a legkeletebbit (a piramis környékén); és végül az északkeleti sarokban lévőt, a Fekete Trolltól keletre. Nem feltétlenül pont ezeket kell megtisztítanod, de mivel a Kolostor környékén lévőket nem kell, ezeket a legkönnyebb. Ha egyébként is mész az északi erdőbe, akkor választhatod azokat is, a lényeg, hogy összesen hét legyen. Menj vissza Ultharhoz, és kapsz tőle egy elég jó mágikus amulettet (+10 Erő, +10 Ügyesség).

Küldetés: Árnyékfutószarvak Busternek (Onar tanyája felé - Zsoldos)

Beszélj az Onar tanyája felé vezető úton Busterrel (megszólít, amikor meglát), és vállald el, hogy segítesz neki. A feladat, hogy minél több árnyékfutószarvat hozz neki. Ehhez meg kell tanulnod ezek kinyerését. Árnyékfutókat leginkább az erdők sűrűjében, és gyakran mindenféle barlangokban találsz. A küldetés egészen a negyedik fejezet végéig él, addig hozhatod a szarvakat, mindegyikért 500 aranyat kapsz.

Küldetés: A bíró lakája (Onar tanyája - Zsoldos)

Beszélj Lee-vel Onar házában, és kérj tőle valami munkát. Az lesz a feladatod, hogy bizonyítékot szerezz arról, hogy a városi bíró korrupt. Először is menj el a bíróhoz, és jelentkezz nála munkára. Az első feladatod az lesz, hogy a mágusok Szent Kalapácsát megszerezd a Kolostorból. Menj el a Kolostorba (folytasd az 'Innos Szeme' küldetést addig, amíg beengednek oda), és a pincében találod a kalapácsot egy oltáron. Egy Garwig nevű tanonc áll őrt a kalapács felett, szerezz egy 'Alvás' tekercset (ha nincs más, vegyél Goraxtól a Kolostorban), és altasd el. Vedd el a kalapácsot, és vidd el a bírónak. A következő feladatod az, hogy megölj egy Morgahard nevű fickót, aki egy csapat menekült vezetője. Menj Onar tanyájára, és Onar háza mellett, Cord közelében találod Morgahardot (ha a barlangba mész, akkor onnan a Tavernába küldenek, ahonnan viszont Onar tanyájára). Eldöntheted, hogy megölöd Morgahardot vagy sem, ha meg akarod ölni, akkor mondd neki, hogy rántson fegyvert, ha viszont nem, akkor kérdezd meg, hogy mit lehetne tenni a bíró ellen. Ha megölted, akkor vedd el tőle a bíró üzenetét, jelentsd a bírónak, hogy Morgahard meghalt, majd menj Lee-hez a levéllel. Ha életben hagyod Morgahardot, akkor magától odaadja a bíró levelét, ezzel menj Lee-hez.

Küldetés: A kutatók (Khorinis - Mágus)

Előfordulhat, hogy ezt a küldetést már előbb megkapod, de igazából Khorinis Felsővárosában kezdődik el. Beszélj Fernando-val, és kérdezd meg, hogy érzi magát (a küldetést kezdheted máshol is, Bromor, Vino, és Malak ugyanígy reagál erre a kérdésre, ebben az esetben csak annyi változik, hogy más sorrendben gyűjtöd be tőlük a könyveket). Rögtön kiderül, hogy megszállta a gonosz, és rád támad. Ne öld meg! Használj fegyvert, vagy bízd az egészet az őrségre. Ha földre került, kutasd át, és vedd el tőle a könyvet, ami nála van ('A megszállottak évkönyve'). Menj Pyrokarhoz a kolostorba, és miután beszámoltál neki a bányavölgyben látottakról, kérdezd a könyvről. Elküld, hogy kutasd fel a nevek alapján a többi szerencsétlent is, akiket megszállt a gonosz, és szerezd meg tőlük is a könyveket. Azt is mondja, hogy legalább egy könyvet mutass meg Karrasnak, és akkor talán ő ki tud kísérletezni valamilyen védelmet a gonosz megszállása ellen. A megszállottak, akiket fel kell kutatnod: Fernando (őt már elintézted), Vino, Malak, és Bromor. Kezdjük Vino-val, ő Lobart tanyáján egy munkás. Menj ki a tanyára, beszélj Lobarttal (ezúttal a ház mögött van), és kérdezz meg tőle mindent. A kőkörnél megtalálod a Kutatókat, akiről beszél, öld meg őket, de közben Vino is megtámadja őket, és előfordulhat, hogy megölik. Ha sikerül úgy megoldanod, hogy életben maradjon, akkor beszélj vele, verd meg, majd küldd a Kolostorba (nem baj, ha meghal). Mindenképpen vedd el tőle a könyvet, és beszélj Lobarttal. Ha már itt vagy, akkor menj el a Xardas tornya felé vezető úton, és az Innos oltár mögött vedd fel a megszentelt földet. A következő legyen Bromor, a bordélyház tulajdonosa a kikötőben. Kérdezd meg, hogy érzi magát, és mikor megtámad verd meg, de ne öld meg (jégtömb jól jöhet), és vedd el tőle a könyvet. Utoljára marad Malak, Bengar egyik embere. Ha még nem csináltad meg az 'Egyedül és védtelenül' küldetést, akkor Malakot Onar tanyájától délre, a banditák tábora alatt, egy kis szorosban találod, Gromtól nem messze. Ha már megcsináltad azt a küldetést, akkor Malak Bengar tanyáján van. Beszélj vele, és amikor megtámad, verd meg (őt a legkönnyebb), majd vedd el tőle az utolsó könyvet. Menj vissza a kolostorban beszélj Karrassal, és kérdezd meg, hogy áll a kutatás. Add oda neki az egyik könyvet, a többit pedig vidd Pyrokarnak. Ha befejezted az 'Innos Szeme' küldetést, beszélj újra Karrassal, és kérdezd először a Kutatókról, majd a megszállottság elleni védelemről. Tud neked készíteni egy amulettet, ami megvéd a Kutatók átkától, ehhez egy megszentelt földdarabra van szüksége. Add oda neki, aludj egy napot, és menj vissza az amulettért. Karras visszaadja a könyvet is, amit adtál neki, ezt add le rögtön Pyrokarnak. A küldetés további részét csak a következő fejezetekben tudod befejezni. A Negyedik Fejezetben nézd meg újra Pyrokar levelét, és két új nevet találsz rajta: Engrom, és Randolph. Engromot a bányavölgyben találod, Marcos mellett (lásd Második Fejezet, 'Bányászok és érc' küldetés), Randolph pedig Akil tanyáján az egyik munkás. Beszélj velük, és miután megverted őket, vedd el tőlük a könyveket. Az Ötödik Fejezetben nézd meg ismét a levelet, ami megint két névvel bővült: Sekob, és Brutus. Sekobot a tanyáján találod, Brutust pedig a bányavölgyi várban. 'Beszélgess' el velük, majd amikor a földön fekszenek, vedd el tőlük a könyveket. Mielőtt átmész az utolsó Fejezetbe, adj le minden könyvet Pyrokarnak, és az ötödik fejezetben beszélj Lesterrel is arról, hogyan érzi magát. A Hatodik Fejezetbe mindenképpen vidd magaddal Mariust, és Vatrast (Vatras helyett Milten is megteszi), tehát ők ketten mindenképpen legyenek a legénységed tagjai. Amikor Mario lelép a hajóról, beszélj Lesterrel, és amikor végre elkapod, vedd el tőle az utolsó könyvet, majd add le Vatrasnak vagy Miltennek. A küldetésnek akkor lesz vége, amikor a Hatodik Fejezet végén a Feketemágustól megkérdezed, hogy az Alvó szolgája volt-e.

Küldetés: A hamisított bányarészvények (Kolostor - Mágus)

Miután az Innos Szeme küldetésben Pyrokarral először beszélsz a varázstárggyal kapcsolatban, Serpentes megszólít, és ad neked egy feladatot. Valaki hamis bányarészvényeket készít, és ezt eladja a kereskedőknek. Serpentes szeretné, ha megtalálnád az illetőt, és összeszednéd a hamis részvényeket. Menj Salandrilhoz, a khorinisi Felsőváros alkimistájához. Nézd meg az áruit, és vegyél meg mindent, amire szükséged van tőle, mert ezután nemigen fog szóba állni veled. Kérdezz rá nála a bányarészvényekre (csak miután láttad az árui között), és mondd, hogy menjen a Kolostorba. Mivel magától nem megy, adj neki egy kis kezdőlökést (ne öld meg!), és miután magához tér (előtte azért vedd el tőle a két részvényt), mondd neki még egyszer, hogy menjen. Menj el a következő kereskedőkhöz: Canthar, Matteo, Bosper, Zuris, és Hakon (ők a városban vannak), valamint Elena (Onar tanyáján), Rosi (Sekob tanyáján), és Orlan (a Tavernában). Mindegyikükkel beszélj a részvényekről, és vedd meg tőlük az összeset. Menj vissza Serpenteshez, és jelentsd neki, hogy tudod, ki terjeszti a hamis részvényeket, illetve azt is, hogy az illető már itt van a Kolostorban. Add le neki az összes részvényt (mindegyikért kapsz 200 aranyat), és kapsz tőle egy amulettet, amit valószínűleg sohasem fogsz felvenni (+15 Védelem Mágia ellen).

Tippek a Harmadik Fejezethez

- Teleport a Khorinisi hágóhoz: a hágót őrző lovagok egyikének holttestén találod ezt a rúnát, ezzel bármikor gyorsan ide juthatsz.

- Teleport Xardashoz: Lestertől kapod ezt a rúnát rögtön a fejezet elején, bármikor Xardas tornyához teleportálhatsz vele.

- Teleport a Fogadóhoz: a térkép közepén menj be a fogadóba, és beszélj Orlannal. Ha megnézed az eladásra kínált tárgyait, akkor azok között megtalálod ezt a rúnát, amivel bármikor a fogadóhoz teleportálhatsz. 500 aranyat kell fizetned érte.

- Teleport a Kikötővároshoz: vidd el Garond levelét Lord Hagennek, és jutalmul (az Innos Szeme mellett) megkapod tőle ezt a rúnát, ami a kikötőbe teleportál.

- Teleport a nagygazdához: a 3. Fejezetben bármikor beszélj Lee-vel, és rögtön odaadja neked a rúnát, amivel Onar tanyájára teleportálhatsz.

- Teleport a Kolostorhoz: beszélj a Kolostorban Pyrokarral, és mondd neki, hogy voltál a bányavölgyben. A párbeszéd végén megkapod a rúnát, ami a Kolostor elé teleportál.

- Az Erő Amulettje (+15 Erő): ha a tolvajcéh tagja vagy, akkor nézz be Jesperhez a céhnél, és kérdezd meg tőle, hogy mi van a csatornarendszerben a bezárt ajtó mögött. Elmondja, hogy egy láda, amin a zárat még senkinek nem sikerült feltörnie, és ad egy kulcsot az ajtóhoz, ha netán meg akarsz próbálkozni vele. Hát persze, hogy meg akarsz:). Menj ki a csatornába, fordulj jobbra, majd az első elágazásnál megint jobbra. A következő kanyarban lesz az ajtó, a jobboldali falban. A zár kombinációja: JJJBJJJBJBJBJJBBBJJB. Itt találod az amulettet.

- Ügyesség Elixír: ugyanabban a ládában, ahol az Erő Amulettjét találod, van egy Ügyesség Elixír is.

- Végtelen pénz: A harmadik fejezet végén, mielőtt a Napkörhöz mész, menj át a bányakolóniára, és a várban Sengrath-nak adj el mindent (kivéve a rúnákat, páncélokat, és számszeríjakat!), amire nincs hirtelen szükséged. Ő ugyanis a következő fejezet elején meghal, és amikor megtalálod a hulláját, minden nála lesz, amit eladtál neki. Végtelen pénzhez juthatsz, ha Khorinisban Bospertől nyilakat veszel (minden vásárlásnál újratöltődik a készlete), és ezeket eladod Sengrath-nak. Mivel a nyilakat 1 aranyért veszed, és ugyanannyiért adod, minden nyílvesszőn keresel 1 aranyat, amikor megtalálod őket a negyedik fejezetben:)

- Ügyesség Elixír (x2): ebben a fejezetben mind Salandril, mind Zuris kínálatában találsz egy-egy ilyen elixírt, érdemes mindkettőt megvenni.

4. Negyedik Fejezet:

Ez a fejezet akkor kezdődik, amikor Innos Szemével a hátizsákodban visszamész a bányavölgybe, hogy levadászd a sárkányokat. Onar tanyájáról néhányan már itt vannak, tetőtől talpig Sárkányvadász páncélban, és 'sárkányokra vadásznak'. Ez nem jelenti azt, hogy nem neked kell a sárkányokat megölni.:)

A fejezet fő küldetése a 'Sárkányvadászat', ezt a fejezet végén találod.

Mielőtt belekezdesz ebbe a fejezetbe, nézd végig az előző két fejezet tippjeit, és szerezd meg az összes Teleport rúnát, amit esetleg kihagytál. Ha sok pénzed van, akkor vedd meg az összes kereskedőtől az összes Gyorsaság Elixírt, illetve használd fel az összes Ragadozófüvet ilyen elixírek készítésére. Ha nem értesz ehhez (teljesen felesleges megtanulni), akkor menj a Kolostor pincéjében Neorashoz, és ő 10 aranyért csinál neked Gyorsaság Elixírt (a komponenseket azért elkéri hozzá). Az elixíreket nyugodtan használd el, jelentősen meggyorsítják a játék hátralévő részében a térkép felfedezését, de egy-kettőt azért érdemes vészhelyzet esetére megtartani.

Küldetés: A sárkányvadászok (Bányavölgy)

Ezt a küldetést rögtön megkapod, amikor átmész a bányavölgybe. Menj a várba, és beszélj Rethonnal a csapatáról, majd Sylvio-ról is. Keresd meg Talbin táborát, és beszélj vele is a sárkányvadászokról (kérdezd arról, hogy látott-e valakit errefelé mostanában). A 'Sárkányvadászat' küldetés alatt, illetve a vár lakóitól is szerezhetsz bejegyzéseket ebbe a küldetésbe, de valójában semmi feladatod nincs, és tapasztalatot sem kapsz ezekért a bejegyzésekért. A küldetés akkor tűnik el a listáról, amikor megölöd a sárkányokat, és Sylvio-t is.

Küldetés: Sötétbe veszve (Bányavölgyi Vár)

A vár bejáratánál (az ork ostromgépnél) Udar megszólít. Ha elsírta a baját a sárkányvadászokkal kapcsolatban, kérdezd meg tőle, hogy hol van a másik lovag, aki a feljáratot őrizte. Elmondja, hogy Sengrath nyílpuskája leesett a falról, és egy ork elvitte. Sengrath ezt nem akarta annyiban hagyni, ezért egy éjjel meglépett a kastélyból, hogy visszaszerezze a nyílpuskát. Menj le az ostromgépen, indulj el egyenesen az ork fal irányába, és a fal tövében megtalálod Sengrath holttestét (minden tárggyal együtt, amit korábban eladtál neki). Menj vissza a várba, és beszélj Udarral még egyszer.

Küldetés: Rablás (Bányavölgyi vár)

Beszélj a várudvaron Keroloth-szal, és kérdezd meg, mi baja. Elpanaszolja, hogy a frissen érkezett sárkányvadászok meglopták, ugyanis eltűnt az erszénye. A sárkányvadászok és a kovácsműhely között megtalálod az erszényt egy pad mellett. Add vissza az erszényt a tulajdonosának, mire megkérdezi, hogy hol találtad. Ha bemártod a sárkányvadászokat, akkor megveri Jant, viszont ha nem, akkor nem tanít többet (amivel igazából nem vesztesz semmit).

Küldetés: Jan és a kovácsok (Bányavölgyi vár)

A vár udvarán, a barakk mellett találod Jant. Beszélj vele, és megtudod, hogy ő nem harcos, hanem kovács, és hogy a lovagok nem engedik, hogy a várban dolgozzon. Ajánld fel neki a segítségedet. Beszélj Parcivallal a dologról, de nem hajlandó megváltoztatni a döntését, úgyhogy menj inkább Garondhoz. Beszélj vele a kovácsról, és vállald érte a felelősséget. Beszélj újra Parcivallal, majd menj Janhoz, és mondd el neki a jó hírt.

Küldetés: Éhség (Bányavölgyi vár)

A vár udvarán, a várbörtön előtt áll Gerold, beszélj vele, és megtudod, hogy Garond megint csökkentette az élelem fejadagját a várban. Mondd Geroldnak, hogy nálad van étel, és megkér, hogy találkozz vele éjjel a vár templomában, ahol tudsz neki adni, mert nem akarja, hogy mások is meglássák. Aludj éjfélig, majd menj a templomba. Geroldnak a következő kajákat adhatod: Szalámi, Sajt, Sonka, Sült hús, és Halászlé. Összesen 9 ételt kell adnod neki, hogy a feladatot teljesítsd.

Küldetés: Disznóól (Bányavölgyi vár)

Brutust az előző fejezettel ellentétben ezúttal a műhelyén kívül találod. Beszélj vele, és megtudod, hogy a műhelyét ellepték a húspoloskák, és ő irtózik ezektől a bogaraktól. Menj be a műhelybe, öld meg a húspoloskákat, majd beszélj újra Brutus-szal. Ezután, ha legközelebb beszélsz vele, megkérdezheted, hogy van, és amikor visszakérdez, azt fogod mondani neki, hogy egy húspoloska van a háta mögött.:)

Küldetés: Angar amulettje (Bányavölgyi vár)

A vár udvarán, a templom és a főépület között találod Angart. Beszélj vele, és elmondja, hogy elveszítette az amulettjét. A jégvidék bejáratánál (ott, ahol a 'Két jégkolosszus Sylvionak' küldetést csinálod, van egy ösvény, ami felkapaszkodik a hegyen a bejárattól balra (a külső oldalon). Indulj el rajta, és menj egészen körbe a völgy körül. Nemsokára keresztülhaladsz egy szurdokon, és amint innen kiérsz, már látni fogsz egy kőkört az út bal oldalán, egy elágazásnál. A kőkör egyik oldalában van egy barlang, ide kell bemenned. Vigyázz, lent többek között egy csontváz mágus is van. Ha megöltél mindenkit, akkor a csontváz mágusnál megtalálod Angar amulettjét, ezt kell visszavinned neki. Angart vagy itt találod a kőkörnél, vagy a várban.

Küldetés: Hosh-Pak (Bányavölgyi vár)

A vár főépületében beszélj Oric-kal, és kérdezd meg, tudsz-e segíteni valamiben. Azt a feladatot adja, hogy öld meg Hosh-Pakot, az orkok egyik vezető sámánját. Fogadd el, és menj ki a várból a rámpán. Az úton fordulj jobbra, és menj egészen a hegyekig ebbe az irányba. A sziklafal tövében az út elágazik, fordulj jobbra. Így egy völgybe érsz, aminek jobb oldalán egy domb van, ork sátrakkal, a baloldalon pedig a hegyoldal elég könnyen megmászható. A jobb oldalon, az ork sátrak között találod Hosh-Pakot. Öld meg, és menj vissza Orichoz jelenteni.

Küldetés: Feros kardja (Bányavölgyi vár)

A várudvaron, a barakk előtt áll Feros. Beszélj vele, kérdezd meg, mit csinál itt, és elmondja, hogy elvesztette a kardját valahol kint, az orkok között. Nézd meg az előző küldetést ('Hosh-Pak'), és a kardot megtalálod az egyik sátor előtt, ahol Hosh-Pakot megölted. Vidd vissza a kardot Ferosnak, és ezután fejleszthetsz nála Erőt és Ügyességet.

Küldetés: Két jégkolosszus Sylvionak (Bányavölgy, Jégvidék)

A jégvidék bejáratánál (pontosabban még előtte, indulj el azon az úton, amin Marcoshoz mentél a Második Fejezetben, de a hídon ne menj át, hanem fordulj balra) találod Sylvio táborát. Amint meglát, megszólít, és megpróbál elküldeni. Ne hagyd magad, és végül előáll azzal a feladattal, hogy öld meg neki a két jéggólemet, amik a jégvidék bejáratát őrzik. Kérdezd meg, hogy neki mi jó ebben, és hogy te mit kapsz érte, majd vállald el. A Jéggólemek nem túl erős ellenfelek, öld meg őket, és menj vissza Sylvio-hoz.

Küldetés: Sárkányvadászat (Napkör)

Ezt a küldetést Pyrokartól kapod a Harmadik Fejezet végén. Meg kell keresned a bányavölgyben az összes sárkányt, és Innos Szeme segítségével beszélned kell mindegyikkel, illetve ezután meg kell ölnöd őket. Először is menj a várba, és beszélj Garonddal, majd Oric-kal a sárkányokról. Oric elmondja, hogy merre találod az első sárkányt, és ezután mindig, amikor megölsz egyet, Oric ad némi tippet arra, hogy hol találod a következőt. Mindegyik sárkány után újra kell töltened Innos Szemét, és mivel nincs mindenhol alkímia-asztal, ezért gyakran a várba kell majd visszateleportálnod. Minden sárkány megölése után beszélj Garonddal, is, mert egyenként kapod a jutalmat a sárkányokért. Amikor a sárkányokhoz érsz, beszélj velük, és kérdezz meg mindent. Ezután úgyis harcolnod kell, de egyik sárkány sem nehéz ellenfél.

Mocsársárkány (Pandrodor): fuss le a rámpán a várból, és fordulj jobbra. Menj az úton egészen a hegyekig, és ott válaszd a jobboldali utat. Menj át a völgyön, és az első, majd a második elágazásnál is menj jobbra. Menj el a barlang mellett, ahol a Második Fejezetben Diego-t találtad, és menj tovább egyenesen, át az orkok által őrzött kapun. Menj tovább az úton egyenesen, és amint le tudsz fordulni balra egy völgybe, tedd meg. Kövesd az utat a táborig, ahol Cipher és Rod várnak (ezen a környéken volt a Második Fejezetben Marcos). Beszélj Cipherrel, és fogadd el a segítségét. Mondd, hogy akár indulhattok is, és Roddal az élen következik a sárkányvadászat. Rod és Cipher megölnek minden szörnyet a mocsárban egészen a sárkányig, és ebből minden XP-t megkapsz. Azért segíts nekik, mert Rod ugyan jól harcol, de nincs végtelen mennyiségű gyógyitala. A sárkány előtt a társaid megállnak, menj, és beszélj a szörnyeteggel. Amint megtámad, Cipherék a segítségedre sietnek. Ha meghalt a sárkány, beszélj újra Cipherrel, és mehetsz vissza jelenteni Garondnak és Oricnak.

Kősárkány (Pedrakhan): itt is jobbra indulj a rámpán leérve, de a hegyek lábánál ne jobbra, hanem balra menj. Menj át a folyón, és kövesd a vízpartot egészen a zuhatagig. Menj tovább a sziklafal peremén, és amint tudsz, fordulj vissza a szakadék másik oldalára. Mászd meg a dombot, és a tetején fordulj balra, egy szurdokféleségbe. Innen egyenesen már látod is a hidat, amin át kell kelned. A túloldalon az úton menj fel egészen a toronyig. Kutasd át az alsó szintet, majd a bejáratnál (kívül) az emelvényen mássz fel a második szintre. Miután ezt is átkutattad, a leomlott toronyrészen ki tudsz menni egy külső peremre, ahol fel tudsz mászni a torony tetejére, ami egybenyílik egy fennsíkkal. Menj át a barlangon, és máris a sárkányhoz jutsz. Beszélj vele, öld meg, és menj vissza a kastélyba a következőért.

Tűzsárkány (Feomathar): indulj el ugyanarra, mint az előbb, de az első völgy után ne jobbra kanyarodj kétszer, hanem balra kétszer. Egy ösvényre jutsz, ami felvezet a vulkán csúcsához. Menj végig rajta, és a hegytetőn megtalálod a sárkányt. Beszélj vele, majd öld meg őt is.

Jégsárkány (Finkregh): a rámpán leérve menj balra, és meg se állj, amíg el nem éred a folyót. Ugorj bele, és ússz fel (balra) egészen addig, míg egy vízeséshez érsz. Ússz ki a baloldali partra, menj el a barlang előtt, és kövesd a jobboldali sziklafalat. Menj fel a fából készült rámpán, és menj tovább egyenesen, amíg meg nem látod Sylvio és Bullco táborát. Csináld meg nekik a 'Két jégkolosszus Sylvionak' küldetést, és kövesd őket a bejárathoz. Beszélj újra Sylvio-val, de mivel ezzel nem mész semmire, indulj el befelé, és kövesd végig az utat. Az út végén, a nagy barlangban találod meg a sárkányt. Beszélj vele, majd öld meg, és a kincsei között találsz egy sárkánytojást. Menj még vissza Sylvio-hoz, beszélj vele, és amikor megtámad, öld meg ( véééégre:) ).

Ha minden sárkány halott, beszélj Garonddal és Oric-kal, majd menj vissza a másik térképre, és máris kezdetét veszi az Ötödik Fejezet.

Csapatfüggő küldetések:

Küldetés: Neoras sárkánytojása (Kolostor - Mágus)

Amint átléptél ebbe a fejezetbe, menj vissza a Kolostorba, és beszélj Neorassal. Kérdezd meg, mi baja, és elmondja, hogy van egy új receptje, de szüksége lenne hozzá egy sárkánytojásra. Ajánld fel a segítségedet, mire ő azt mondja, hogy nem hiszi, hogy találhatsz egy sárkánytojást. A 'sárkányvadászat' küldetés alatt, a jégsárkány kincsei között van egy sárkánytojás, ezt kell visszavinned Neorasnak. Amikor Neoras megkérdi, mit kérsz cserébe, válaszd azt, hogy az elkészült italból kérsz egy üveggel. Aludj három napot, és máris mehetsz vissza az italért, amit ha megiszol, +5 Erőt kapsz.

Tippek a Negyedik Fejezethez:

Megjegyzés: ez mind megszerezhető a második fejezetben is, ha a karaktered elég erős, hogy megöld az itt lévő szörnyeket (Hüllőemberek, Csontvázak, és ehhez hasonló kaliberű ellenfelek).

- Élet Elixír (x2): a kősárkányhoz vezető úton, a torony legalsó szintjén van egy titkos szoba. Ahogy bemész a toronyba, fordulj balra, majd jobbra, és végül megint balra. Egy terembe jutsz, ahol a jobboldali fal hátsó részén van egy kapcsoló. Ezt húzd meg, és a bejárat melletti könyvespolc elmozdul a helyéről. Az így feltáruló szobában egy démon vár, ha meg tudod ölni, akkor az egyik polcon találod az egyik elixírt, és a baloldali ládában a másikat.

- Élet Elixír: ha bejutsz a jégvidékre, és elindulsz az úton a sárkány felé (egyetlen út van), akkor valahol félúton áthaladsz egy faépítmény alatt, amin van egy kapu, illetve egy kaputorony. Itt a jobb oldalra fel tudsz mászni (ehhez kicsit vissza kell menned). Menj végig ezen az emelt teraszon, és a belső oldalon látni fogsz egy ajtónyílást a toronyba, ahová azonban nem vezet lépcső. Ha pontosan a nyílás jobb oldala alá állsz, úgy, hogy a jobb lábad a tartógerendánál van, akkor itt fel lehet mászni (valószínűleg elsőre nem sikerül). Rögtön abban a kis szobában, ahová jutsz, a földön van az elixír.

- Élet Elixír: ugyanitt, a jégvidéken, még az őrtornyos kapun kívül van egy hatalmas faépület. Ennek a tetején van egy láda. Menj be a belső völgybe az úton, és állj meg a befagyott gáton, ahol az út mellett balra a mellvéd van. A mellvéd legelső oszlopára állj fel, és innen ugorj át a háztetőre (illetve a sziklára, amiről oda csúszol le). Az elixírt a ládában találod a tető sarkán.

- Tölgyfa íj (Íj, Ügyesség 80, Sebzés 65): amikor az 'Angar amulettje' küldetésben felmész a szerpentinen a jégvidék bejáratánál, találsz az úton egy barlangot, ennek a végében van az íj.

- Erő Elixír: az 'Angar amulettje' küldetésben említett kőkörtől kicsit délre van egy barlang a déli sziklafalban, amit két csontváz, és egy árnyékfutó csontváz őriz. Ebben a barlangban találod az elixírt.

5. Ötödik Fejezet:

A sárkányokkal folytatott beszélgetés során kiderült, hogy nem ők irányítják a Beliar seregeit, hanem őket is irányítja valaki. Szó esik még Irdorath Csarnokairól is, illetve arról, hogy Beliar leghatalmasabb szolgája abban a templomban van. Mivel a templom egy szigeten van, a legfontosabb dolog, amit ebben a fejezetben meg kell oldani, az egy hajó szerzése, illetve legénység toborzása. A fő küldetés ebben a fejezetben az 'Egy hajóra van szükségem' lesz, ezt hagyom a végére, viszont ahhoz, hogy ezt a küldetést megkapd, először teljesítened kell a 'Sárkányok mestere' küldetést. Kezdd is ezzel a fejezetet, a többi küldetés ráér ezután is, főleg, mivel ebben a küldetésben kapod meg a játék legjobb cuccait.

Küldetés: Sárkányok mestere (Bányavölgy)

Ezt a küldetést akkor kapod, amikor a bányavölgyben megölöd az utolsó sárkányt. Amikor visszaérsz a völgyből, teleportálj rögtön Xardas tornyához, és beszélj Lesterrel. Megtudod, hogy Xardas elhagyta a tornyát (amit rögtön a beszélgetés után kutass is át, illetve tisztíts meg az ellenfelektől). Xardas hagyott neked egy levelet is Lesternél, ezt olvasd el. Menj rögtön Pyrokarhoz, és beszélj vele először a sárkányokról, majd Irdorath Csarnokairól, végül pedig a könyvről, amit Xardas küldött neki. Ezután menj le a pincébe, és végre bemehetsz abba a terembe, amit Talamon őriz. Itt találod meg a könyvet ('Irdorath Csarnokai'), amit ha megpróbálsz használni, akkor kiderül, hogy csak egy kulcs van benne, illetve egy leírás, hogy hol találod meg a titkos szobát a Kolostor pincéjében. Abban a teremben, ahol a könyvet felvetted, a hátsó falon van egy doboz, felette pedig egy lámpa a falon. Állj fel a dobozra, és húzd meg a lámpát (használd). Kinyílik a beugróban egy titkos ajtó, menj be, és öld meg a csontvázakat a kis útvesztőben. A labirintus végén (nem nagy) találsz egy termet, ahol egy csontváz mágus őriz egy ajtót. Öld meg a követőivel együtt, és a könyvben talált kulccsal nyisd ki az ajtót. Menj be, és a könyvtárban szedj össze mindent. A poros könyvet olvasd el, a térképet pedig nézd meg(!), mert ez aktiválja az 'Egy hajóra van szükségem' küldetést. Mindenképpen nézd meg a könyvállványokat is, mert ezek (illetve még Innos Könnye is, de az csak Lovagnak és Mágusnak) aktiválják a csapatodtól függő speciális cuccokat. Ezek a következők:

Lovag: egy rúnaasztalnál egy szenteltvíz és egy üres rúnakő segítségével elkészíthetsz egy teleport rúnát, amivel bejutsz egy titkos terembe, ahol a játék legerősebb páncélját találod; Innos Könnyével pedig újra megáldhatod a kardodat.

Sárkányvadász: Bennetnél megveheted a legjobb sárkányvadász páncélt, és megtanulhatod tőle, hogy hogyan kell elkészíteni a játék két legerősebb kardját.

Mágus: egy rúnaasztalnál egy szenteltvíz és egy üres rúnakő segítségével elkészítheted a 'Szent Lövedék' rúnát, Innos Könnyét idd meg, és kérd el Innos Szent Auráját Pyrokartól.

Küldetés: A nagyzoló (Onar tanyája)

Beszélj Onar tanyáján Darral, és amikor a zsoldosokról kérdezed, elmondja, hogy szeretne csatlakozni Lee testőrségéhez, és ehhez valami olyan dologra lenne szüksége, amivel bizonyíthatja, hogy ő egy nagymenő nehézfiú. Ilyen dolog csak egy van: az Ork Hadúr Gyűrűje. Ilyen gyűrűt Lovagként sokat találsz, de Mágusként illetve Sárkányvadászként csak egyetlen egyet. Indulj el a Tavernától a Fekete Troll felé vezető úton, amerre a Harmadik Fejezetben a Napkörhöz is mentél. Van ezen az úton egy híd, amit korábban egy útonálló őrzött. A híd másik oldalán most egy csapat ork őrködik, köztük egy Hadúrral, akinél megtalálod a gyűrűt. Ezt vidd vissza Darnak.

Küldetés: Rosi menekülése (Taverna)

Indulj el a Tavernától a Fekete Troll és a Nap-kör felé, és nem sokkal Dragomir tábora után belebotlasz Rosiba és Tillbe az úton. Beszélj Rosival, és elmondja, hogy nem bírta tovább Sekob mellett, ezért eljöttek a tanyáról. Ki szeretnének jutni a vadonból biztonságos helyre, ebben kell segítened nekik. Ha Zsoldos vagy, akkor Onar tanyájára kell vezetned őket, ha Lovag, akkor a városba, míg Mágussal természetesen a Kolostorba. Indulj el, és követni fognak. Amint odaértél a megfelelő helyre, Rosi megszólít, és ezzel a beszélgetéssel vége is a küldetésnek.

Küldetés: Legénység nélkül nincs utazás (bárhol)

Amint beszélsz valakivel, akit felvehetsz a csapatodba, azonnal megkapod ezt a küldetést. A feladat annyi, hogy toboroznod kell egy nyolc főből álló legénységet a hajódra. A lehetséges jelöltek:

Milten (Kolostor), Lares (Khorinis, kikötő), Mario (Khorinis, kikötői kocsma), Vatras (Khorinis), Diego (Khorinis, felsőváros), Lester (Xardas tornya), Angar (Bengar tanyája), Wolf (Onar tanyája, csak ha nem csináltad meg az 'Egyedül és védtelenül' küldetést), Bennet (Onar tanyája), Gorn (Onar tanyája), Lee (Onar tanyája), Biff (bányavölgy)

Küldetés: Ki lesz a kapitány? (bárhol)

Ezt a küldetést felveheted úgy, hogy tanácsot kérsz a legénységedtől, hogy ki legyen a kapitány, de mehetsz közvetlenül a jelöltekhez is. Három kapitány közül kell választanod, és mindegyiknél meg kell csinálnod egy küldetést is.

Jorgen (Kolostor): csináld meg a 'Vissza a toronyba' küldetést

Torlof (Onar tanyája): kérdezd Torlofot a tengerészetről, és elmondja, hogy csak akkor lesz a hajód kapitánya, ha a bányavölgyben beengeded az orkokat a várba. Menj át a bányavölgybe, és a várban a rácsos kapu jobb oldalán (belülről nézve), a mellvéden találod a Főkapuőrt. Ide a barakképületen keresztül tudsz bejutni. Verd meg a kapuőrt, és vedd el a kulcsát. Menj be a kapuszobába, ami erről a mellvédről nyílik, és bent húzd meg a kapcsolót. Ha megvagy, menj vissza Torlofhoz. Így már hajlandó kapitányként elszegődni a hajódra, egészen pontosan 2500 aranyért...

Jack (Világítótorony): menj fel Jack-hez a világítótoronyba, és kérdezd a tengerészetről. Beszélj vele tovább erről a témáról (tehát ne mondd neki azt, hogy csak egy ötlet volt), és végül arra a következtetésre jut, hogy kellene valaki, aki vigyáz helyette a világítótoronyra. Tud is egy jelöltet a dologra: Brian, Harad régi tanonca. Menj a városba, és beszélj Brian-nel, majd menj vissza a világítótoronyba, és máris felfogadhatod Jack-et kapitánynak.

Küldetés: Vissza a Toronyba (Kolostor)

Ez Jorgen kapitányi küldetése. Pyrokarral kell beszélned, hogy Jorgen a kapitányod lehessen, és tőle kapod ezt a küldetést. A feladat egyszerű: Xardas tornyát kell megtisztítanod a démonoktól (a legfelső szinten a Démonlorddal vigyázz). Ha elvégezted a feladatot, beszélj újra Pyrokarral, majd Jorgennel.

Küldetés: Egy hajóra van szükségem (Kolostor)

Ezt a küldetést akkor kapod, amikor a Kolostor titkos szobájában megtalálod a tengeri térképet Irdorath szigetéhez (pontosabban akkor, amikor megnézed ezt a térképet). Első lépésként legénységet kell toboroznod, és találnod kell egy kapitányt is. Amint találkozol valakivel, akit felvehetsz a csapatodba, megkapod a 'Legénység nélkül nincs utazás' küldetést, illetve ha egy csapattagtól megkérdezed, hogy szerinte ki lehetne a kapitány, akkor megkapod a 'Ki lesz a kapitány?' küldetést is. Ezek felvételével nem nagyon kell foglalkoznod, automatikusan fel fogod venni őket, a másodikat például úgy is felveheted, hogy a leendő kapitányjelöltet megkérdezed, hogy elvállalná-e. Csináld meg azt a két küldetést, mielőtt ezt folytatod. A hajót, amit meg kell szerezned, a kikötőben találod, menj le egészen a kikötő déli végébe, és innen egy sziklakapun keresztül jutsz a Lovagok mólójához. Lovagként és Mágusként egyszerűen megszerezheted a hajót, csak beszélj az őrökkel. Zsoldosként azonban más a helyzet. Először beszélj Lee-vel a hajóról, majd menj a városba, és beszélj a bíróval. Egy engedélyt kell szerezned tőle, amihez mindössze az kell, hogy megcsináld az 'A bíró lakája' küldetést (lásd Harmadik Fejezet, Csapatfüggő küldetések). Ha azt a küldetést teljesítetted, akkor most megzsarolhatod a bírót, és máris készít neked egy engedélyt. Ezt kell felmutatnod az őröknek, hogy felengedjenek a hajóra. Amint feljutottál, Girion lejön a felsővárosból a hajóhoz, beszélj vele, majd beszélj a kapitányoddal. Megkapod a kapitányi kabin kulcsát, nincs más dolgod hátra, mint bemenni a kabinba (a hajó tatján, a felső szinten találod), és hátramenni az ágyhoz. Amint végetér a hajóút, kezdődik az utolsó fejezet.

Tippek az Ötödik Fejezethez:

- Lélek Elixír, Élet Elixír: mindkét elixírből vehetsz egyet Zuristól ebben a fejezetben (a város piacterén).

- Vakondpatkányzsír: mivel ehhez a tárgyhoz nagyon nehéz korábban hozzájutni (ebben a leírásban sem találod még meg), ezért ez itt az alkalom, hogy szerezz egyet. Amint feljutsz a hajóra, menj le a raktérbe, és a földön találsz egyet. Ezután menj el a nagy északi erdőben abba a barlangba (északon, középen), ahol egy vasrács zárja el az utadat. A zsírral végre el tudod fordítani a csörlőt, és bejutsz a barlang többi részébe.

6. Hatodik Fejezet:

Egy átvezető video után kis legénységeddel megérkeztek a szigetre, ahol Irdorath Csarnokai, a gonosz legfőbb temploma található. Az egyetlen küldetés ebben a fejezetben az 'Irdorath Csarnokai'. Ha esetleg a negyedik fejezetben az utolsó sárkány után nem töltötted fel Innos Szemét, akkor ezt itt és most tedd meg.

Küldetés: Irdorath csarnokai:

Ez a küldetés kell ahhoz, hogy bejuss a főellenfélhez. Először is menj le a hajóról a rámpán, és indulj el egyenesen előre. Itt nem fogsz elágazásokat találni, egyetlen úton lehet haladni egészen a csarnok faláig, ahonnan egy barlangban kell továbbmenned. Két kitérőt tehetsz azért, rögtön a hajónál balra találsz néhány tűzvaránt, a barlangbejárat előtt pedig jobbra van még egy ork sámán egy kis emelkedő végén. A barlangot követve egy nagyobb terembe jutsz, ahol az orkokon kívül egy Barlangi Troll is van. Innen van egy kijárat egyenesen lefelé, a terem túloldalán, illetve egy másik, egy kőteraszon, a baloldali fal végében. Menj először a kőterasz felé. Itt találod az ork vezért, akinél találsz egy kulcsot. Amikor ebbe a terembe érsz, kapsz egy naplóbejegyzést is, de mivel pillanatnyilag nem látsz továbbvezető utat, menj vissza a trollos terembe. Menj most a hátsó fal kijáratán, és egy kis raktárba jutsz, amiben három ajtó van. Menj be mindegyiken (az ork vezér kulcsára szükséged ven ehhez), és a tárgyakat szedd össze, illetve beszélj Pedro-val. Ne öld meg, hanem inkább vezesd vissza a hajóhoz (az úton megint orkok lesznek, és a hajót is megtámadták közben). A hajón beszélj vele újra, és kérdezd meg tőle, hogy juthatsz a sziget belsejébe. Beszélj Miltennel, és mondd meg neki, hogy megtaláltad Pedro-t. Ha elhoztad magaddal Mario-t, akkor most beszélj Lesterrel, és megtudod, hogy ő lelépett a hajóról az ork támadás alatt, illetve azt is, hogy ő valójában végig Beliar oldalán állt.

Menj vissza a barlangba, egészen az ork főnök szobájáig. Itt mind a jobb-, mind a baloldali fal hátsó részén találsz egy fáklyát. Ezek a fáklyák nem világítanak, ezért nem könnyű észrevenni őket, egy 'Fény' varázslat sokat segíthet itt. Először húzd meg a baloldali fáklyát, majd a jobboldalon lévőt. Ez utóbbi egy kicsit trükkös, ha közvetlenül elé állsz, akkor nem tudod meghúzni, úgyhogy menj egy-két lépést hátra, amikor ezzel próbálkozol. Menj át a titkos ajtón, ami a szoba hátsó falában megnyílt, de vigyázz, a következő kis teremben a bal oldalon egy Kutató áll, ha közel vagy hozzá, amikor meglát, akkor megátkoz (ha nincs veled Vatras, akkor ez ellen itt már semmit nem tudsz tenni). Menj tovább a járatokon, amíg egy nagy barlangcsarnokba jutsz. Ezt alaposan derítsd fel, szedd össze az össze sárkánytojást, és a csarnok végében, a ládák mellett találsz egy régi levelet is, ezt olvasd el. Ha minden megvan, beszélj a terem baloldalán Feodaronnal, a tűzsárkánnyal, majd amikor megtámad, öld is meg.

A sárkány mögött egy szakadékot látsz, aminek a túloldalán két őrtorony magaslik. Ha elolvastad a régi levelet, akkor már valószínűleg tudod, mit kell csinálni: fogj egy íjat (számszeríj is jó), és mindkét toronyban lődd meg a híd kapcsolóját. Rögtön látni is fogod az eredményt, egy híd kúszik ki a másik oldal padlózatából, és átíveli a szakadékot. A tornyokat átkutathatod (vigyázz, a baloldali torony előtt itt is van egy Kutató), majd indulj tovább. Egy templom bejáratához jutsz, menj be, és menj át az első ajtón, amit a jobboldali falban találsz. Egy kis laboratóriumba jutsz, mindenképpen vedd magadhoz a receptet és a naplót, illetve olvasd is el mindkettőt. Az alkímia-asztalnál először töltsd fel újra Innos Szemét, majd készítsd el a Sárkánytojásitalt, amit igyál is meg rögtön.

Menj vissza a folyosóra, és indulj el a másik irányba. Amint átmész a boltív alatt, kapsz egy új naplóbejegyzést, és megtámad egy csapat csontváz, egy árnyéklord kíséretében. Öld meg őket, és az árnyéklord kulcsával nyisd ki az ajtót a jobboldali falban. Ha magaddal hoztad Mario-t a szigetre, akkor őt a következő nagyobb teremben találod, öld meg a csontvázaival együtt. Menj tovább az egyetlen átjárón, és egy kör alakú terembe érsz. Veled szemben egy zárt ajtó van, jobbra és balra minden átlóban egy-egy lépcső (összesen tehát négy), illetve ha a terem közepén állsz, akkor pontosan jobbra és balra pedig egy-egy ajtó látszik. Az ajtók egy-egy kisebb terembe vezetnek, ahol semmi nincs, csak két-két kapcsoló. Ezek az ajtók zárva is vannak, de ha elindulsz valamelyik átlós lépcsőn, akkor az út végén, a rácsnál megjelenik a Kulcsmester, és az ő megölésével hozzájutsz az ajtók kulcsához. Attól függően, hogy ezeket milyen sorrendben húzod meg, kinyílik az adott oldalon, az egyik átlós lépcső végén lévő teremben egy rács. Végig kell járnod mind a négy átlót, és ott aktiválnod kell az adott járathoz tartozó nyitószerkezetet. A járatok végén talált kapcsolókat a következő sorrendben kell aktiválnod (az irányok a kör alakú terem közepén állva, a zárt ajtó felé nézve értendők):

- Baloldalon felfelé: Középső, Jobb, Bal

- Baloldalon lefelé: itt csak egy kapcsoló van.

- Jobboldalon felfelé: Középső, Bal, Jobb

- Jobboldalon lefelé: elsőre itt is csak egy kapcsoló van, de miután ezt megnyomtad, rögtön három lesz. A kombináció: Bal, Középső, Jobb

Amint ezzel kész vagy, menj vissza a kör alakú terembe, nyomd meg mind a négy frissen kiemelkedett kapcsolót, majd a kiemelkedő ötödik kapcsoló megnyomására végre kinyílik az ajtó is. Menj át rajta, és intézd el a Feketemágust az oszlopcsarnokban, majd vedd el a kulcsát és a levelét. A papírt olvasd is el rögtön, és a jobboldali fal hátsó felén lévő teremben megtalálod a Hatalom Szemét. Menj az oszlopcsarnok végében a hatalmas kétszárnyú ajtóhoz, és nyisd ki a varázsige és a szem segítségével. Ha nem sikerül, akkor állj hátrébb, néhány lépésnyire kell állnod az ajtótól, hogy a dolog működjön.

Az ajtó túloldalán, a lépcső tetején vár rád a főellenfél, a beszélgetés után már csak őt kell megölnöd. A video után indulj vissza a hajóhoz, és útközben beszélj a legénységed néhány emberével, akik utánad jöttek. A hajón beszélj a kapitánnyal, és már nézheted is a játékvégi filmet, illetve a stáblistát.

Egyéb

Köszönetek

Hunnenkoenig, AnWar, YellowCab, Syabi és Marilyn a fordításért, Hunnenkoenig külön, az oldalért, ahol ez megjelenik (http://beam.to/gothic2.hu), a PC Guru-nak szintén a megjelenésért (a CD mellékleten), valamint: JoWood és Piranha Bytes a nagyszerű játékért (mindkét rész).

Köszönet a Supergames Gothic II fórum felhasználóinak is, mert rávilágítottak olyan problémákra, amik felett én elsiklottam.

Extra köszönet a JoWood angol Gothic2 fórumának (azon belül is Iomar Eisenwolf és DR-K-Nickel uraknak) a sok segítségért azokban a kérdésekben, amiket nem tudtam egyedül megoldani.

Köszönet még azoknak, akik besegítettek:

Hyder

Bossy

cs@

A Gothic és a Gothic 2 a JoWood és a Piranha Bytes védjegye.